Jaunumi no LVRA nodarbināto apmācību projekta marts 2023

1.2.2.1/16/A/010 Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts

Jauns mākslīgā intelektaJauns mākslīgā intelektarisinājums – ChatGPT – tērzēšanas bots,kam ir potenciāls kļūt par praktiskuresursu pieaugušo izglītībā

Ar šī gada sākumu tiek aizsākts jauns mākslīgā intelekta risinājums – ChatGPT – tērzēšanas bots, tas var iesaistīties sarunā ar izglītojamo un palīdzēt praktizēt, kā arī uzlabot valodas prasmes. Mākslīgais intelekts var asistēt pasniedzējam veidot pielāgotus mācību ceļus, un sniegt ieteikumus, lai veicinātu studenta progresu. Paredzams, ChatGPT varētu mainīt arī veidu, kā cilvēki izmanto meklētājprogrammas, lai sasniegtu vairāk.Ar šī gada sākumu tiek aizsākts jauns mākslīgā intelekta risinājums – ChatGPT – tērzēšanas bots, tas var iesaistīties sarunā ar izglītojamo un palīdzēt praktizēt, kā arī uzlabot valodas prasmes. Mākslīgais intelekts var asistēt pasniedzējam veidot pielāgotus mācību ceļus, un sniegt ieteikumus, lai veicinātu studenta progresu. Paredzams, ChatGPT varētu mainīt arī veidu, kā cilvēki izmanto meklētājprogrammas, lai sasniegtu vairāk.

Tā kā ChatGPT liek uzsvaru uz sarunvalodas praksi, tam ir potenciāls kļūt par praktisku resursu pieaugušo izglītībā, it sevišķi, lai uzlabotu valodas prasmes. Piemēram, čatbots var kļūt par izglītojamā sarunu partneri un praktizēt svešvalodu drošā, neaizspriedumainā vidē, kā arī izmantot jaunu leksiku lietotāju dabiskajā vidē, ko radījis mākslīgais intelekts. Tāpat šis rīks spēs piedāvāt atgriezenisko saiti par gramatikas jautājumiem, palīdzot studentiem identificēt un labot kļūdas savā runā, kā arī iepazīstināt izglītojamos ar dažādām kultūrām un tradīcijām, ļaujot viņiem labāk saprast un sazināties ar cilvēkiem no dažādām vidēm.Tā kā ChatGPT liek uzsvaru uz sarunvalodas praksi, tam ir potenciāls kļūt par praktisku resursu pieaugušo izglītībā, it sevišķi, lai uzlabotu valodas prasmes. Piemēram, čatbots var kļūt par izglītojamā sarunu partneri un praktizēt svešvalodu drošā, neaizspriedumainā vidē, kā arī izmantot jaunu leksiku lietotāju dabiskajā vidē, ko radījis mākslīgais intelekts. Tāpat šis rīks spēs piedāvāt atgriezenisko saiti par gramatikas jautājumiem, palīdzot studentiem identificēt un labot kļūdas savā runā, kā arī iepazīstināt izglītojamos ar dažādām kultūrām un tradīcijām, ļaujot viņiem labāk saprast un sazināties ar cilvēkiem no dažādām vidēm.

Mašīnmācīšanās algoritmi var pārbaudīt izglītojamā progresu un ar tērzēšanas bota palīdzību izveidot personalizētu mācību ceļu, izmantojot izglītojamā progresa datus, lai piedāvātu individualizētus ieteikumus turpmākām mācībām vai praksei. ChatGPT  var būt lielisks risinājums un ir vērts pētīt tālāk kādas iespējas mums dod ChatGPT, kā mēs varam to izmantot gan mājās, gan skolā, pielāgojot konkrēti savām vajadzībām!

Avots: https://epale.ec.europa.eu


Baltic Beach Hotel pamatvērtība – tiešais kontakts ar klientiem, attīstībā vienlaikus ejot līdzi laikam

Intervijā piedalās:

Ilze Baumerte-Loļa

Baltic Beach Hotel & SPA

Cilvēkresursu vadītāja


Kas ir Baltic Beach Hotel?

Baltic Beach Hotel & SPA ir viesnīca, kas atrodas Jūrmalā, Majoros, tūristu iecienītā pilsētas centrā. Viesnīcas unikalitāte ir atrašanās jūras krastā. Viesnīca piedāvā 165 numuriņus, kā arī villas. Viesnīca var lepoties ar savu milzīgo SPA centru, kā arī ar to, ka šis ir vienīgais sertificētais SPA medicīnas centrs. Viesnīcā ir arī 5 restorāni, no tiem ziemā strādā 3, vasarā pievienojas vēl divi. Tostarp ir il Sole restorāns itāļu garšu cienītājiem, View restorāns ar burvīgu skatu, kurā var baudīt jūras velšu gardumus un grilētus ēdienus, vasaras sezonā ir atvērts pludmales bārs-restorāns ar privāto sauļošanās zonu.

Mūsu viesiem vienmēr uzsveru, ka pievienotā vērtība un atšķirība no citām viesnīcām – šis SPA medicīnas centrs ar milzīgu piedāvājumu klāstu un atrašanās vieta pie jūras, kā arī privātā pludmale. SPA medicīnas centrs atrodas trīs stāvos un tajā tiek piedāvātas medicīnas atveseļojošas procedūras, piemēram, dažādas masāžas, jo mums ir masieri gan no Taizemes, gan no Ēģiptes un arī mūsu vietējie aroda meistari. Otrajā stāvā ir pieejams Wellness centrs, tā ir aktīvāka atpūtas zona ar sporta zāli ar mūsdienīgu inventāru, pirtīm, kaskādi un 25m garu baseinu. Pirmajā stāvā ir divas relaksācijas zonas; viena ir The Banja, kurā pirts mīļotāji var apmeklēt pirts rituālus, otra – tropiskāka atpūtas vieta, kurā ir pieejams gan baseins, gan pirtis.

Ar ko Baltic Beach Hotel izceļas apkalpošanas industrijā?

Viesnīca Baltic Beach Hotel sevi viennozīmīgi var dēvēt par kreatīvu ideju ģeneratoru, jo nepārtraukti tiek radīti izklaidējoši atpūtas vakari – gan atbilstoši svētkiem kā Ziemassvētki, Lieldienas, Valentīndiena, gan nesaistīti ar kādiem konkrētiem notikumiem, piemēram, izklaidējoši vakari ar pieaicinātiem muzikantiem vai viesmāksliniekiem. Mēs radām cilvēkiem iespēju ne tikai pārnakšņot pie mums un izmantot SPA atpūtu, bet arī iegūt pievienoto vērtību ar izklaidējošiem vakariem.

Kā jūs plānojat apmācības uzņēmumā?

Ik gadu viesnīcas darbiniekiem tiek organizētas apmācības. Mēs izvirzām mērķus, to var izdarīt tad, ja tiek atrasts kāds klupšanas akmens, kas liek domāt par uzlabojumu ieviešanu, piemēram, jāuzlabo apkalpošanas serviss vai jāizskata iekšējā komunikācija, kas ir ļoti būtiski.

Kā mācību procesi norit jūsu ikdienā?

Runājot par apmācību tēmām, to procesu, tad ar vislielāko degsmi turp dodas jaunie darbinieki, kuriem, iespējams, mēs esam pirmā darba vieta. Viņi patiešām novērtē, ja ir iespēja apgūt jaunas prasmes, iegūt zināšanas, viņi to arī izmanto un veic treniņus. Mēs, protams, rīkojam apmācības arī mūsu ilggadējiem darbiniekiem, jo, neskatoties uz to, ka mums var šķist, ka mēs visu zinām, tā nebūt tas nav. Nešaubīgi, ka teorētiskā bāze ir liela, taču praktiski – ikdienā ir lietas, kas aizmirstas. Tātad apmācību laikā ir zināms, par ko runā, taču ir aizmirsts, kā pielietot to praksē. Viesmīlības sfērā ir jābūt pievienotai vērtībai klientu apkalpošanā. Ja tā būs augstā līmenī, tad arī savu pakalpojumu mēs sniegsim augstā līmenī. Apmācības pa tādiem kā blokiem darbiniekiem piedāvājam un organizējam ik gadu.

Kādas apmācības drīzumā plānojat personālam?

Drīzumā plānojam organizēt apmācības vadības grupai, kas tieši ir saistītas ar komunikāciju, jo tā ir rīks, kas ir jāizmanto efektīvi, jo bez tās visa produktivitātes ķēde sabrūk. Aktuālākais šobrīd mūsu mācību plānā ir jau pašreiz notiekošās mācības Pārdošanas efektivitāte un tās metodes. Šīs apmācības piedāvājam ikvienam no mūsu darbiniekiem. Mēs esam viesnīca, tā sniedz pakalpojumus, mums ir jāpārzina savi produkti, ko piedāvāt ne tikai klientiem, bet pārdot arī tālāk.

Kā jūs redzat industrijas attīstību nākamajos 5-10 gados?

Grūti pateikt par industrijas attīstību, jo pēdējie pāris gadi ir bijis laiks, kas ir licis daudz ko mainīt un skatīties uz lietām citādi. Būs daudz nianšu, kas noteikti mainīsies, bet zinu, kas paliks kā pamatvērtība – tiešais kontakts ar klientiem. Viesiem ir vēlme, ka viņus sagaida, uzrunā, ka viņi saņem personisku attieksmi. Tai pat laikā jāiet laikam līdzi, visiem zināma frāze – pastāvēs, kas mainīsies!

SKATĪTIES VIDEO


Daži no projekta ietvaros komersantiem pieejamajiem kursiem

SIA “Viesmīlības skola”

Piedāvā:

  • Profesionālas klientu apkalpošanas standarti
  • Pārdošana un produktu veiksmīga virzīšana tirgū.

viesmilibasskola.lv

SIA “Mercuri International”

Piedāvā:

  • Rezultatīvas pārrunas ar klientiem
  • Efektīva sadarbība augstāku rezultātu sasniegšanai
  • Uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšana.

www.mercuri.lv

Biedrība “Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija ” turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu ar papildus jaunām apmācību jomām

Biedrība “Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija” (LVRA) turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu “Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts” (projekts Nr. 1.2.2.1/16/A/010), programmas 1.2.2.1. Atbalsts nodarbināto apmācībām ietvaros.

Projekts tiek īstenots no 2016.gada 1. jūnija līdz 2023. gada 31. decembrim.

Projekta mērķa grupa – komersanti.

ERAF atbalsta intensitāte:

  • Lielajiem komersantiem: 30-50%
  • Vidējiem komersantiem: 60%
  • Mazajiem komersantiem: 70%

Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 699 715, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 896 282. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 52 komersantus un 1874 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projektā papildus apstiprinātās virssaistību finansējuma izmaksas ir EUR 2 343 285, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 1 200 000. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 35 komersantus un 1750 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projekta mērķis ir komersantiem nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.

Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv

Piesakoties apmācību kursiem vai speciālistu konsultācijām, uzņēmumiem papildus atbalsta pieteikumam ir jāaizpilda un jāiesniedz Digitālā brieduma tests https://www.gudralatvija.lv/

Kontaktinformācija: projekti@hotelpro.lv


Lejuplādēt PDF