Jaunumi no LVRA digitālo prasmju apmācību projekta, maijs 2024

LIDO restorānos klientu apkalpošanā sāk izmantot robotus

Šā gada sākumā tapa zināms, ka ēdināšanas uzņēmums LIDO plāno būtiskas pārmaiņas klientu apkalpošanas jomā, proti, plānots integrēt robotus, kuri palīdzēs savākt netīros traukus. Zināms, mākslīgā intelekta risinājumi ienāk arvien dažādākās jomās un tos uzdrošinās aktīvi  izmantot ne tikai uzņēmumi ārvalstīs, bet nu jau arī Latvijā. Šobrīd roboti palīdz klientu apkalpošanā LIDO restorānos tirdzniecības centros Akropole Alfa un Spice un drīzumā parādīsies visā restorānu tīklā.

Ēdināšanas uzņēmums LIDO skaidro, ka šie roboti ar integrētām MI tehnoloģijām ir vidēja izmēra un tajos iebūvēti plaukti paplātēm. Pateicoties autonomajai pārvietošanās funkcijai, navigācijas iestatījumiem un inteliģentajai spējai izvairīties no šķēršļiem, roboti spēs pārvietoties pa zāli, aicinot novietot uz tā plauktiem paplātes ar netīrajiem traukiem. Tāpat LIDO plāno, ka nākotnē veicamo darbību klāsts tiks paplašināts, jo robotu funkcionalitāte ietver arī ēdiena piegādi, sveicināšanu, balss mijiedarbību un vairāku robotu sadarbību.

Tā kā mākslīgā intelekta ieviešana ikdienas darbībā kļūst arvien populārāka, situācija aicina apgūt arvien jaunas iespējas, ko mākslīgais intelekts spēj sniegt. Kā skaidro LIDO valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa,  šie roboti ir lielisks veids, kā padarīt klientu pieredzi restorāna apmeklējuma laikā vēl patīkamāku, vienlaicīgi mazinot personāla fizisko slodzi, jo roboti spēj gan paātrināt apkalpošanu, gan atvieglot darbinieku ikdienu.

Avots: https://bismart.lv/

Attīstīts dabiskais intelekts, apvienots ar MI, ir viesnīcu un restorānu nozares virzītājspēks!

Intervijā piedalās:

Andris Kalniņš
Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija
Prezidents

Pastāstiet par sevi un uzņēmumu, kuru pārstāvat?

Es esmu Andris Kalniņš, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents. Pārstāvu asociāciju jau vairākus gadus, kā valdes loceklis, šobrīd pēdējo gadu esmu prezidents, pārstāvu nozares intereses sadarbībā ar valsts iestādēm. Esmu arī viesnīcas Islande Hotel valdes priekšsēdētājs.

Kāpēc ir svarīgi pastāvīgi mācīties?

Es uzskatu, ka mācīties un papildināt savas profesionālās prasmes, ir ļoti svarīgi, jo mēs strādājam nozarē, kura ļoti attīstās katru gadu. Visu laiku ir nepieciešams pilnveidot savas profesionālās prasmes un zināšanas, sekot līdzi globālajām un Latvijas tendencēm. Tas ietekmē arī konkurētspēju, jo, ja neseko līdzi situācijai globāli, neapgūsti jaunas zināšanas, īpaši IT sfērā, tad lēnā garā krītas spēja konkurēt.

Kādi ir aktuālākie kursi projekta ietvaros?

Saistībā ar aktuālajiem kursiem šī projekta ietvaros, varu minēt, ka notiek IT apmācības dažādos līmeņos, kas ietver arī specifiskas zināšanas, piemēram, datu analīzi, prezentācijas, prezentāciju veidošanu, mākslīgo intelektu (MI) u.c. Mākslīgais intelekts ir ļoti nepieciešams arī viesnīcu un restorānu industrijā, jo tas tiek ieviests mūsu ikdienā. Ir jāseko līdzi aktualitātēm, jāizmanto kursi, kurus piedāvā apmācību projekta ietvaros, un jāapgūst zināšanas, jo tie ir ļoti plaši, kā arī noderīgi ikvienam.

Kā redzat industrijas attīstību IT iespaidā un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?

Saistībā ar IT ieviešanu industrijā varu teikt, ka tendence ir ļoti izteikta. Ļoti daudzi procesi tiek automatizēti, tostarp, komunikācija ar viesiem, datu analīze, cenu uzstādīšana u.c. Ir svarīgi sekot līdzi inovācijām, apsteigt tās, pat būt soli priekšā, lai kļūtu par līderi nozarē. Jāapzinās, ka mākslīgais intelekts arvien vairāk ienāk mūsu dzīvē, mūsu biznesā.

Kādas kompetences pašreiz ir nozīmīgākās darba tirgū?

Gribētu sacīt, ka mūsu nozarē šobrīd ļoti augstu vērtē i-zināšanas, kas ir saistītas ar jau pieminēto mākslīgo intelektu, datu analīzi un apstrādi, prezentāciju veidošanu Powerpoint. Šis nozīmīgums ar katru gadu tikai aug, tādēļ arī ir nepieciešams sekot līdzi tendencēm, kuras pastāvīgi mainās. I-kompetences ir svarīgākās gan šobrīd, gan tādas būs turpmākos gadus.

Kāds ir Jūsu novēlējums projekta dalībniekiem?

Mans novēlējums projekta dalībniekiem ir būt zinātkāriem, mācīties, nebaidīties jautāt, attīstīt savas spējas. Runājot par mākslīgo intelektu, man ļoti patīk teiciens: “Mākslīgais intelekts nepalīdzēs, ja nav dabiskais intelekts”; tie viens otru papildina. Ir svarīgi pašiem būt attīstītiem, sekot līdzi tendencēm un izmantot mākslīgā intelekta priekšrocības!

Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem

“Amazon e-komercijas platformas pamatkurss pārdošanai internetā”

Latvijas Universitāte

PASNIEDZĒJS: Aivis Veļķeris

APMĀCĪBU KURSA SATURS:

Amazon digitālās platformas biznesa modeļi

Amazon tirgus izpēte un ieiešanas potenciāla izvērtēšana, izmantojot digitālo analīzi

Amazon konta reģistrēšana Eiropas un Amerikas tirgos

Konkurētspējīga sludinājuma izveidošana un FBA

Digitālie rīki auditorijas piesaistei Amazon platformā un eksāmens

Kas ir “Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”

LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu

“Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”

Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam

Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv

Lejuplādēt PDF