Jaunumi no LVRA nodarbināto apmācību projekta, jūlijs 2023
Latvijas starptautiskā konkurētspējas veicināšana tūrismā uzņēmumu attīstībai
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar uzņēmumu “RAIT Custom Research Baltic” veikusi pētījumu “Ceļotāju asociācijas par Latviju kā ceļojuma galamērķi prioritārajos tūrisma tirgos – Vācija, Somija, Zviedrija, Norvēģija, Lielbritānija”. Pētījums īstenots ar ERAF projekta programmas “Latvijas starptautiskās konkurētspējas veicināšana tūrismā” atbalstu.
Pētījuma gaitā apzināti prioritāro tūrisma tirgu iedzīvotāju ceļošanas ieradumi – pēdējo trīs gadu ceļošanas biežums, apmeklētie reģioni, vai ir bijusi pieredze ceļot Baltijā, t.sk., Latvijā, kā arī tas, vai tie respondenti, kuri nav apmeklējuši Latviju, zina par valsti.
LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava stāsta: “Redzam, ka tūrisma industrija sāk atkopties, tiek atvērtas iepriekš slēgtās un no jauna izveidotās viesnīcas, kā arī plānoti jauni tūrisma infrastruktūras attīstības projekti, tostarp ārpus Rīgas. Atsevišķos tūrisma segmentos audzis arī vidējais viesu maksātspējas līmenis un ar mazāku viesu skaitu varam nopelnīt vairāk. Veiktais pētījums apliecina, ka interese par Latviju mūsu definētajās mērķa valstīs ir pietiekami liela, tomēr mums jādomā par nozares attīstību un digitalizāciju, lai varam piedāvāt laikmetam atbilstošu servisu par konkurētspējīgu cenu.”
Pētījumā iegūtos datus LIAA izmantos tūrisma mārketinga un komunikācijas pasākumu plānošanai prioritārajās valstīs. Pētījums būs noderīgs arī Latvijas tūrisma uzņēmumiem un galamērķiem, kas vēlas piesaistīt tūristus no nozīmīgiem tūrisma eksporta tirgiem. Uzņēmēji iegūstot pētījumā sasniegtos rezultātus varēs tos izmantot savai turpmākai attīstībai un darbinieku kvalifikācijas celšanai.
Avots: https://www.liaa.gov.lv
Šogad ar lielāku uzsvaru uz IT jomu!
Intervijā piedalās:
Jūlija Rimļina
SIA Atlantic Travel
valdes priekšsēdētāja
Kas ir SIA Atlantic Travel?
Atlantic Travel ir tūrisma kompānija ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi, esam dibināti 2002.gadā. Mums ir divi pārdošanas biroji Rīgas centrā, nodarbojamies gan ar ienākošo, gan ar izejošo tūrismu. Mūsu uzņēmumā ir 11 darbinieki, esam mazs tūrisma uzņēmums. Mēs sadarbojamies ar lieliem tūroperatoriem, kā arī pildām tūroperatora funkcijas, jo paši veidojam savus produktus – dažādas tūres, ceļojumus, viesnīcas ārzemniekiem.
Ar ko Atlantic Travel izceļas konkurentu vidū?
Tūrismā parasti ir liela konkurence. Kā jau daudzi runā par laiku pirms un pēc pandēmijas, tad varu teikt, ka pēc tās situācija ļoti mainījās, tūrisma nozarē parādījās daudz mazo tūrisma kompāniju, kas darbojas internetā, un mums vajag konkurēt ar tām, jo mēs tomēr esam klasiska tūrisma kompānija, kurā cilvēks var atnākt uz biroju, parunāt ar menedžeri, uzzināt par ceļojumu, pasūtīt aviobiļetes. Sadarbojamies arī ar korporatīvajiem klientiem, jo pārdodam ne tikai ceļojumus, bet arī aviobiļetes atsevišķi. Ir svarīgi, ka darbinieki labi pārdod mūsu produktus, tādēļ veidojam labu sadarbību gan ar mūsu pasūtītājiem, gan iegādātājiem. Mūsu darbinieki Atlantic Travel strādā 10 un vairāk gadu, ir tikai 3 jaunie darbinieki, kas ir pieņemti pēc pandēmijas. Ar lielo darba pieredzi varam sniegt kvalitatīvu produktu, jo mūsu darbiniekiem ir gan pieredze, gan izglītība šajā jomā.
Pēc kādām metodēm jūs plānojat apmācības uzņēmumā?
Pirms pandēmijas galvenie faktori bija saistīti ar to, kā apkalpot klientu, kā saprast klientu, jo bieži vien cilvēki atnāk un saka, ka grib atpūsties, katram no viņiem prātā ir idejas, ko viņš vēlas no sava ceļojuma, tad ir ļoti svarīgi uzzināt, kas cilvēkam ir vajadzīgs, un to savienot ar mūsu zināšanām. Mēs ļoti daudz ieguldām zināšanās par produktu. Mūsu darbinieki divas trīs reizes gadā paši brauc uz tiem galamērķiem, ko pārdodam. apgūstam arī mācības, kas tieši saistītas ar klientu apkalpošanu, ar spēju runāt un pareizi izteikties. Šogad lielāku uzsvaru liekam uz IT jomu, jo tūrismā viss virzās uz digitālo pasauli, bet Latvijā nav ļoti izplatītas tiešsaistes pārdošanas. Tātad sadarbībā ar Eiropas projektu virzām šobrīd IT apmācības.
Kādas ir jūsu atsauksmes par apmācībām “Ievads par pārdošanu internetā un e-komercijas projektu vadību?“
Kā jau teicu, pārdošana internetā ir svarīgāka nekā pārdošana klātienē. Mums ir divas mājas lapas, kurās mēs veidojam savu produktu, to prezentējam. Visi darbinieki darbojas gan ar mājas lapām, gan ar iekšējo sistēmu, no kuras ir iespējams klientam nosūtīt piedāvājumus. Šīs apmācības bija svarīgas, jo tika apgūts, kā pareizi reklamēt produktus. Atsevišķa saruna bija par SEO, kādus vārdus izmantot, lai mājas lapa būtu atrodama un būtu augstāk meklējumu izlasē. IT komercija bija ļoti noderīga, jo visi darbinieki ieguva iespēju attīstīties un būt vienādā līmenī. Mūsu darbinieku vidējais vecums ir ap 40 gadu, ne visi prot labi strādāt ar jauniem digitālajiem produktiem, tādēļ šis ievads bija vajadzīgs.
Kādas ir jūsu atsauksmes par apmācībām “E-komercijas projektu realizācija praksē?“
Mēs tikko ieviesām jaunu mājas lapu www.travelin.lv, tās nozīme “travel in Latvia”, kas koncentrējas uz ienākošo tūrismu Latvijā. Ar šo mājas lapu cenšamies piesaistīt arvien vairāk klientu, kas ieceļotu Latvijā. Mēs paši veidojam kontu, par ko arī bija apmācības.
Ar kādām problēmām saskaraties industrijā un kā tās pārvarat?
Tieši pandēmijas laikā tūrisma jomā bija ļoti daudz problēmu, jo mums praktiski nebija darba, nodarbojāmies vien ar dažādām repatriācijām, bet kopumā tūrisma nozare stāvēja uz vietas. Nozare zaudēja daudz darbinieku, jo viņi pārgāja strādāt citās nozarēs. Tagad ir ļoti svarīgi apmācīt jaunus cilvēkus pat tad, ja tie nāk no citām nozarēm, jo ir vajadzīgs viņus iekļaut mūsu darbā. Runājot par problēmām, kas notiek pasaulē, piemēram, karš, pandēmija, tie uzreiz skar mūsu industriju. Cilvēki sāk baidīties, pārstāj ceļot. Arī ienākošo tūrismu ietekmē Latvijas atrašanās blakus Krievijai. Mums ir ļoti svarīgi reklamēt sevi un apmācīt darbiniekus to darīt, lai spētu stāstīt ārzemniekiem par to, cik labi ir atpūsties Latvijā, ka var apvienot trīs valstis – Latviju, Lietuvu, Igauniju.
Kādas apmācības drīzumā plānojat personālam?
Domājam, ka turpināsim ar IT sfēru, jo priekšā ir piecas apmācības ar to saistītas, kas aptver tēmas par mājas lapām, mākslīgo intelektu, jo tūrismā tā var būt gan problēma, gan palīgs. Ļoti svarīgi uzturēt konkurenci un panākt, ka mūsu darbinieki apgūst visu jauno. Vēl mūs sagaida apmācības par klientiem, kas balstās uz psiholoģiju par to, kā, pieņemsim, runāt ar cilvēkiem kritiskās situācijās, jo tomēr ar klientiem saskaramies ikdienā, darbiniekiem ir ļoti svarīgi apgūt prasmes, kā pareizi komunicēt ar viņiem.
Kā jūs redzat industrijas attīstību nākamajos 5-10 gados?
Es esmu ļoti optimistiska, jo cilvēkiem patīk ceļot, pasaule piedāvā dažādas iespējas. Jauns cilvēks aģentūrā vēršas tad, kad ģimenē jau ir bērni, jo tādā gadījumā ir piemērota atpūta tur, kur ir pludmale, un mēs esam profesionāļi, varam piedāvāt labus ceļojumus. Ja iepriekš bija tendence, ka cilvēki vecumā ap 60 gadiem neceļo, tad tagad tas ir mainījies. Mūsu pieredzē ir bijis pāris, kuriem ir 90 gadu, un sieva gribēja uzdāvināt vīram ceļojumu uz Tenerifi. Mums ir daudz darba, tādēļ mēs mācīsimies un turpināsim strādāt!
Daži no projekta ietvaros komersantiem pieejamajiem kursiem
SIA “Mercuri International”
Piedāvā:
- Rezultatīvas pārrunas ar klientiem.
- Efektīva sadarbība augstāku rezultātu sasniegšanai.
- Uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšana.
SIA “Viesmīlības skola”
Piedāvā:
- Profesionālas klientu apkalpošanas standarti
- Pārdošana un produktu veiksmīga virzīšana tirgū.
- Efektīvas komunikācijas ietekme uzņēmuma efektivitātes veicināšanā.
- Mūsdienīgas digitālās vadības prasmes uzņēmējam.
Biedrība “Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija ” turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu ar papildus jaunām apmācību jomām
Biedrība “Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija” (LVRA) turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu “Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts” (projekts Nr. 1.2.2.1/16/A/010), programmas 1.2.2.1. Atbalsts nodarbināto apmācībām ietvaros.
Projekts tiek īstenots no 2016.gada 1. jūnija līdz 2023. gada 31. decembrim.
Projekta mērķa grupa – komersanti.
ERAF atbalsta intensitāte:
- Lielajiem komersantiem: 30-50%
- Vidējiem komersantiem: 60%
- Mazajiem komersantiem: 70%
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 699 715, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 896 282. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 52 komersantus un 1874 šajos komersantos nodarbinātās personas.
Projektā papildus apstiprinātās virssaistību finansējuma izmaksas ir EUR 2 343 285, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 1 200 000. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 35 komersantus un 1750 šajos komersantos nodarbinātās personas.
Projekta mērķis ir komersantiem nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv
Piesakoties apmācību kursiem vai speciālistu konsultācijām, uzņēmumiem papildus atbalsta pieteikumam ir jāaizpilda un jāiesniedz Digitālā brieduma tests https://www.gudralatvija.lv/
Kontaktinformācija: projekti@hotelpro.lv
Lejuplādēt PDF