Jaunumi no LVRA digitālo prasmju apmācību projekta, septembris 2024


Jūlijā Rīgas lidostā atvērta Baltijā pirmā kapsulu viesnīca “Kepler Club”

Tūrisma nozare pēc industrijas pārstāvju prognozēm sāk atkopties pēc kovida pandēmijas perioda un uzņem jaunus apgriezienus, apgūstot un ieviešot inovācijas, padarot viesmīlības nozari vēl attīstītāku.

Rīgas lidostā jūlijā darbu sākusi Baltijā pirmā jauna koncepta viesnīca “Kepler Club”, kas ceļotājiem piedāvā naktsmītnes un lidostas viesmīlības pakalpojumus. Kapsulu viesnīca nodrošina pasažieriem visas nepieciešamās ērtības nelielai atpūtai starp reisiem, pirms vai pēc agrajiem rīta vai vēlajiem vakara lidojumiem. Viesnīcā ir 74 ērtas privātās atpūtas kabīnes, un minimālais uzturēšanās laiks tajā ir viena stunda.

“Kepler Club” savus pirmos viesus Rīgas lidostā sagaidīja jūlijā. Viesnīca “Kepler Club” apvieno augstas kvalitātes viesmīlības pakalpojumus ar jaunākajām tehnoloģijām. Viesnīca piedāvā pašapkalpošanās reģistrācijas un izrakstīšanās kioskus, KeplerTV ar piekļuvi Netflix, Youtube un citiem kabeļtelevīzijas kanāliem, kā arī viedās labierīcības. Personiskie planšetdatori ļauj viesiem piekļūt tiešsaistes lidojumu informācijai, iepirkties beznodokļu veikalos, sazināties ar viesnīcas reģistratūru un veikt pasūtījumus KeplerShop, neatstājot savu atpūtas kabīni. Tāpat viesnīca piedāvā dušas telpas, ģērbtuves, veļas mazgāšanas pakalpojumu un atpūtas zonas pakalpojumus.

Avots: liaa.gov.lv


Svarīgi ir ne tikai mācīties, bet arī atrast pareizo veidu, kā zināšanas pielietot

Intervijā piedalās:

Jānis Baltačs

Konsultāciju uzņēmums KOTA.NU

Vadītājs

Kāda ir Jūsu pieredze tūrisma nozarē?

Uzreiz gribētu sākt ar atrunu, ka nozīmīgāka ir uzņēmuma pieredze, Krapes muižā strādājot ar tūrisma uzņēmumiem, nevis mana – konsultanta pieredze. Krapes muižā esam vairāki uzņēmumi, kas sniedz pakalpojumus tūristiem. Mums katram ir savs produkts, kurus apvienojam kopējā sadarbībā. Ir labi mācīties no dažādu uzņēmumu pieredzes, es varu palīdzēt šo pieredzi atklāt.

Kāpēc tūrisma nozares uzņēmumiem ir svarīgi pastāvīgi mācīties?

Pastāvīgi mācīties ir svarīgi jebkuram cilvēkam, jebkuram uzņēmējam. Gribu uzsvērt, ka svarīgi ir ne tikai mācīties, bet arī atrast veidu, kā šīs zināšanas pielietot, tad mācības sniegs atdevi uzņēmējdarbībā.

Kuras kompetences ir svarīgākās vadības līmenī?

Uzņēmuma vadības līmenī svarīgākā ir spēja atraisīt visa kolektīva iekšējo potenciālu un kompetences. Ir konsultanti, kas uzskata, ka visas zināšanas jau balstās uzņēmuma iekšienē, ja tajā ir pietiekami daudz darbinieku. Veiksmes nosacījums ir prast atrast šīs zināšanas, ar kurām dalīties. Šajā procesā konsultants var palīdzēt, un šāda pieeja var sniegt lielu pienesumu uzņēmumam.

Vadības atbildība vienmēr paredz izšķirties starp diviem jautājumiem – darīt lietas pareizi un darīt pareizās lietas. Ja mēs kļūdāmies ar to, kas ir pareizās lietas, bet pareizi darīsim nepareizās lietas, tad ļoti lielā ātrumā brāzīsimies nepareizā virzienā, būsim ļoti tālu no saviem mērķiem, ko vēlamies sasniegt.

Vadības lēmumiem ir jābūt saprotamiem, izskaidrotiem, savlaicīgiem, kā arī dokumentētiem. Ir jāveic pieraksts, kāds lēmums ir pieņemts, un kāpēc tas ir pieņemts tieši tāds, lai pie šiem lēmumiem būtu iespējams atgriezties ar mērķi tos pārskatīt. Milzu zaudējumi rodas tad, ja netiek piefiksēti sapulču lēmumi, jo pēc pusgada vai astoņiem mēnešiem kārtējās sapulces laikā nav iespējams atcerēties runāto, līdz ar to, tādi nepierakstīti lēmumi netiek īstenoti. Iztēlojamies šo situāciju – astoņi mēneši ir pagājuši veltīgi! Tie ir milzīgi resursu zaudējumi, pie kā ir vērts piestrādāt.

Kā ienāk informācijas tehnoloģijas un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?

Informācijas tehnoloģijas ielaužas visdažādākajos veidos – gribam to vai nē. Būtu prātīgi izvērtēt, ko tās var dot. Ļoti bieži ir gadījies redzēt situāciju, ka uzņēmumā ir jauna datorprogramma, taču domāšana nav mainījusies. Piemēram, Excel tabulas tiek izmantotas līdzīgi kā rūtiņu lapa, kur kaut kas tiek pierakstīts, taču galīgi neizmantojam tā automatizācijas un analītikas iespējas, ko tas spēj sniegt. Jebkurš IT risinājums pieprasa analizēt, vai mums nav citādi jāorganizē savs darbs, lai mēs iegūtu daudz lielāku efektu.

Arī mākslīgais intelekts jau spēj palīdzēt ļoti dažādos veidos. Tā nav tikai bildīšu ģenerēšana, bet arī tekstu atpazīšana, lielu dokumentu analīze. Piemēram, izmantojot mākslīgo intelektu, var iegūt vērtīgu MK noteikumu analīzi, tā vietā, lai tos pilnīgi pārlasītu. IT ir laba lieta, ir jāsaprot, kur un kādā veidā vēlamies tās pielietot, kur tām ir īstā vieta mūsu uzņēmumā.

Kāda nozīme ir tūrisma nozares attīstībai nākotnē?

Tūrisma nozares eksperti pateiktu labāk, kas notiek, kādas ir tendences. Citēšu Mērfija likumu: “Ja tu nezini, ko atbildēt, saki, ka tendence turpināsies”. Manuprāt, tūrisms ir liela lieta, un var būt labs pienesums.


Eiropas Komisija (EK) piešķīrusi Eiropas Inovatīvas mācīšanas balvu par īstenoto izcilo mācīšanas praksi Erasmus+ projektos kopumā 96 projektiem no visas Eiropas četrās kategorijās – agrīnā pirmsskolas izglītība un aprūpe, pamatskolas izglītība, vispārējā vidējā izglītība un profesionālā vidējā izglītība.
Valsts izglītības attīstības aģentūras Erasmus+ programmas departamenta direktore Zane Gailīte: “[..] Svarīgi ir ne vien mācīt un iegūt jaunas zināšanas, bet arī veidot pozitīvas emocijas un attieksmi pret skolu un izglītību kopumā. [..].”

Avots: https://latvia.representation.ec.europa.eu


Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem

“Efektīva struktūrvienības vadīšana | metodes un digitālie rīki”

PASNIEDZĒJI:

Baiba Drēgere-Vaivode, Aldis Cimoška

APMĀCĪBU KURSA SATURS:

  • Digitāla komandas darba organizēšana;
  • Digitālo pārmaiņu vadīšana;
  • Efektīvas komunikācijas digitālie rīki;
  • Digitālās ceļa kartes izveide;
  • Efektīva komandas vadība, izmantojot digitālos rīkos.

Apmācību vajadzību identificēšana

LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA  
“Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004  
Apmācību projekta ietvaros piedāvā Digitālās attīstības ceļa karte  
Kas ir Digitālās attīstības ceļa karte?  
Digitālās attīstības ceļa karte ir EDIC ekspertu veidoti ieteikumi un vadlīnijas par klientam nepieciešamajām investīcijām digitālās transformācijas veicināšanai.   Digitālās attīstības ceļa kartes paraugs ir pieejams MK noteikumos Nr. 577: https://likumi.lv/ta/id/335663
Digitālās attīstības ceļa kartē ietvertā informācija:   vispārīga informācija par uzņēmumu, digitālā brieduma testa rezultāti, darbības process vai joma, kurā ir identificētas digitālās transformācijas vajadzības un prioritārie virzieni, plānotās darbības, mērķi, plānotie īstenošanas termiņi, sasniedzamie rezultāti digitālajā transformācijā, eksperti digitalizācijas jautājumos, pieejamā atbalsta programmas, projektā sasniedzamie rādītāji jeb ‘key performance indicators’ (KPI).
Kā iegūt Digitālās attīstības ceļa karti?  
Digitālās attīstības ceļa karti gatavo Eiropas Digitālās inovācijas centri (EDIC) – daļa no ES programmas “Digitālās Eiropas programma”   Latvijā EDIC statuss ir piešķirts divām organizācijām – Latvijas IT klasterim un Latvijas Digitālajam akseleratoram
Latvijas IT Klasteris piedāvā   biznesa procesu digitalizācijas un e-komercijas risinājumu pilnveidošanu un ieviešanu. Darbības jomas:   Industrija 4.0: digitālo tehnoloģiju integrācija uzņēmumos.  
Pieteikšanās: https://www.itbaltic.com/
Latvijas Digitālais akselerators piedāvā   uzņēmumu un publiskā sektora digitālo transformāciju, lai radītu jaunus biznesa modeļus un klientu pieredzi ar jaunu digitālo produktu palīdzību.   Darbības jomas:   P&A un digitālās inovācijas, lai radītu un ieviestu jaunus digitālos risinājumus.   Pieteikšanās: https://www.digitallatvia.lv/
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA   “Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004   Kontaktinformācija: Mājas lapa: lvra.lv/ E-pasts: projekti@hotelpro.lv

Lejuplādēt PDF