Jaunumi no LVRA digitālo prasmju apmācību projekta, oktobris 2024
Iespēja pieteikties ikgadējai izstādei-gadatirgum Balttour 2025
Jau tiek plānota nākamā starptautiskā izstāde-gadatirgus “Balttour”, kas norisināsies 2025.gada 7.–9.februārī Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā. “Balttour” ir lielākais tūrisma notikums Baltijā, kas vienkopus pulcē tūrisma nozares pārstāvjus no visas pasaules valstīm, kā arī tūkstošiem ceļotmīļu un jomas profesionāļu. “Balttour” apvieno arī pasaulē populārāko galamērķu, Latvijas pērļu un vēl neizzināto objektu jaunumus, kā arī tūrisma inovāciju un nozares aktuālākos pētījumus un nozares konferences. Izstādei aicināti pieteikties tūrisma un viesmīlības nozares pārstāvji, lai gūtu un sniegtu jaunu un inovatīvu pieredzi par aktuālo nozarē.
Iepriekšējā gadā izstāde Balttour pulcēja 342 uzņēmumus no 34 valstīm – Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Albānijas, Gruzijas, Itālijas, Melnkalnes, Kipras, Spānijas, Slovākijas, Slovēnijas, Turcijas, Ukrainas, Polijas u.c. Izstādes neatņemama daļa ir starptautiski lietišķi pasākumi, kas uzņēmējiem sniedz iespēju dibināt kontaktus visā pasaulē. Tāpat “Balttour” veicina pakalpojumu kvalitātes un viesmīlības uzlabošanu, kā arī rod jaunas idejas un iedvesmo jaunu produktu un pakalpojumu apguvei un attīstībai.
Izstādi organizē Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un norisi nodrošina Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība “BT 1”.
Avots: balttour.lv
Mācīšanās kā veiksmes atslēga, lai darbinieki, attīstoties, spētu piedāvāt viesiem izcilu servisu
Intervijā piedalās:
Līga Vite
AS “Mogotel Hotel Group”
Personāla nodaļas un attīstības vadītāja
Kāda ir Jūsu pieredze viesnīcu un restorānu nozarē?
Šobrīd esmu personāla nodaļas un attīstības vadītāja Mogotel Hotel Group, uzņēmumam pievienojos pusotru gadu atpakaļ, nomainot nozari no mazumtirdzniecības uz viesmīlības sektoru. Iepriekšējā pieredze mazumtirdzniecībā, kur esmu strādājusi dažādos amatos, ļāva man apgūt plašu biznesa aspektu klāstu, kas ļoti noder arī viesmīlības nozarē, jo ir jāstrādā ar viesiem, jānodrošina labs klientu serviss.
Mogotel Hotel Group ir viesnīcu operators, kurš ļoti strauji un plaši attīstījās pēc Covid pandēmijas un tās laikā. Mēs ne tikai saglabājām tirgu Latvijā, bet arī strauji attīstījāmies, paplašinoties jaunos tirgos Eiropā. Mūsu organizācijā augstu vērtējam viesmīlību, ilgtspēju, inovācijas un stabilitāti, esam ambiciozi, aizrautīgi, vienmēr tiecoties būt soli priekšā.
Kāpēc viesnīcu un restorānu nozares uzņēmumiem ir svarīgi pastāvīgi mācīties?
Pēdējos gados nozare ir pārdzīvojusi būtiskas pārmaiņas, un, ienākot dažādiem izaicinājumiem, kas ir saistīti ar tehnoloģiju attīstību un darbaspēka trūkumu, mums nepārtraukti ir nepieciešams attīstīties, mācīties. Šis laiks ir uzdevis lielu tempu un radījis nepieciešamību darbiniekiem nepārtraukti apgūt jaunus risinājumus, lai spētu risināt jaunos izaicinājumus. Mācīšanās ir būtiska, lai darbinieki spētu pielāgoties un piedāvāt viesiem izcilu servisu. Mēs savā organizācijā pielietojam dažādus mācību veidus, piemēram, kursus, lekcijas, ēnošanu un mentorēšanu, lai nodrošinātu darbiniekiem nepieciešamās prasmes un motivāciju.
Kādas kompetences ir svarīgākās vadības līmenī viesnīcu un restorānu nozarē?
Vadības līmenī viesnīcu un tūrisma nozarē svarīgākās kompetences ir stratēģiskā domāšana, spēja uzņemties atbildību, pieņemt kvalitatīvus lēmumus un iedvesmot komandu. Industrija ir tika strauja! Sekojam līdzi tirgus tendencēm, kuras uzraugām globāli, nevis gaidot to, kas ienāk tikai Latvijā.
Vēl, ko es vēlos pasvītrot, būtiskas ir arī komunikācijas prasmes, spēja motivēt un iedvesmot komandu, emocionālā inteliģence, spēja pielāgoties, problēmu risināšana, kā arī izpratne par kultūras daudzveidību. Šīs kompetences ļauj vadītājiem efektīvi vadīt komandas un nodrošināt augstas kvalitātes klientu pieredzi.
Kā informācijas tehnoloģijas ienāk viesnīcu un restorānu nozarē un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?
IT inovācijas, piemēram, mākoņrisinājumi, mākslīgais intelekts, mobilo tehnoloģiju integrācija un datu analītika, ir prasības, ko sagaida mūsu viesi. Šīs tehnoloģijas palīdz uzlabot operatīvo efektivitāti un klientu pieredzi, piemēram, ātri nokļūt viesnīcā, reģistrēties numuriņā, uzzināt par restorānu pieejamību. Uzņēmumā mēs aktīvi izmantojam dažāda veida risinājumus, pati ikdienā nereti izmantoju mākslīgo intelektu, kas ir labs asistents. Nodrošinām, ka darbinieki apgūst šīs jaunās prasmes, integrējot IT apmācības ar citiem mācību procesiem. IT risinājumi palīdz padarīt procesus efektīvākus, optimizējot darba laiku un resursus, nodrošinot klientiem izcilu pieredzi. Mēs esam gatavi, ka IT loma nākotnē kļūs arvien nozīmīgāka, un attiecīgi stiprinām savu IT komandu un darbinieku zināšanas.
Kāds ir Jūsu redzējums par viesnīcu un restorānu nozares attīstību nākotnē?
Es nozarei pievienojos salīdzinoši nesen, bet tas, ko es redzu, ka tai ir milzīgs potenciāls. Man tas patīk un aizrauj, jo redzu tās iespējas, kas mums ir, liekot lietā arī pieminētās informācijas tehnoloģijas, lai parūpētos par viesiem. Nākotnē viesi sagaidīs vēl ātrāku servisu bez jebkādiem šķēršļiem, lai ar mazāk klikšķiem, viņš saņemtu vēlamo pakalpojumu, tāpēc nozares uzņēmumiem būs jākoncentrējas uz izcilas lietotāju pieredzes nodrošināšanu, drošību un datu aizsardzību. Personāla loma kļūs arvien svarīgāka, nodrošinot personalizētu atbalstu un risinot klientu vajadzības. Globālā mērogā ir svarīgi sekot līdzi starptautiskām tendencēm, lai laicīgi sagatavotos pārmaiņām. Nākotnē nozare arī būs spiesta pielāgoties klimata pārmaiņām un ilgtspējības prasībām, investējot videi draudzīgos risinājumos un praksēs.
Hakatons jeb tehnoloģiju maratons – vide eksperimentiem un ideju radīšanai
“Latvijas ambīcijas ir kļūt par draudzīgāko valsti uzticama mākslīgā intelekta ieviešanā. Hakatoni ir nozīmīgi šīs ambīcijas īstenošanā, jo sniedz drošu vidi eksperimentiem un ideju radīšanai, veicinot straujāku inovatīvu risinājumu rašanos īsā laika posmā. Izmantojot vienotas platformas, dažādu jomu speciālisti var sadarboties, radīt un testēt jaunas idejas. Pašlaik veidojam iespējas šo ideju attīstībai un ieviešanai arī valsts pārvaldē, tostarp prototipu izveidei, izmantojot valsts programmu «Digitālā akadēmija». Tiks veidota arī programma mākslīgā intelekta inovāciju mērķtiecīgai ieviešanai valsts sektorā,” par hakatonu realizēšanu dalās Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) valsts sekretāra vietnieks digitālās transformācijas jautājumos Gatis Ozols.
Avots: epale.ec.europa.eu
Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem
“Praktiskie rīki uzņēmumam ar mākslīgo intelektu”
PASNIEDZĒJS:
Ervīns Butkevičs
APMĀCĪBU KURSA SATURS:
- Mākslīgā intelekta ieviešanas stratēģijas.
- Mākslīgais intelekts un datu pārvaldība.
- Automatizācija un efektivizācija sistēmās .
- Regulējuma ievērošana, izmantojot mākslīgo intelektu.
- Mākslīgais intelekts un darbības procesu optimizācija.
Mācību plāna sastādīšana
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA “Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004 Apmācību projekta ietvaros piedāvā Digitālās attīstības ceļa karte |
Kas ir Digitālās attīstības ceļa karte? Digitālās attīstības ceļa karte ir EDIC ekspertu veidoti ieteikumi un vadlīnijas par klientam nepieciešamajām investīcijām digitālās transformācijas veicināšanai. Digitālās attīstības ceļa kartes paraugs ir pieejams MK noteikumos Nr. 577: https://likumi.lv/ta/id/335663 |
Digitālās attīstības ceļa kartē ietvertā informācija: vispārīga informācija par uzņēmumu, digitālā brieduma testa rezultāti, darbības process vai joma, kurā ir identificētas digitālās transformācijas vajadzības un prioritārie virzieni, plānotās darbības, mērķi, plānotie īstenošanas termiņi, sasniedzamie rezultāti digitālajā transformācijā, eksperti digitalizācijas jautājumos, pieejamā atbalsta programmas, projektā sasniedzamie rādītāji jeb ‘key performance indicators’ (KPI). |
Kā iegūt Digitālās attīstības ceļa karti? Digitālās attīstības ceļa karti gatavo Eiropas Digitālās inovācijas centri (EDIC) – daļa no ES programmas “Digitālās Eiropas programma” Latvijā EDIC statuss ir piešķirts divām organizācijām – Latvijas IT klasterim un Latvijas Digitālajam akseleratoram |
Latvijas IT Klasteris piedāvā biznesa procesu digitalizācijas un e-komercijas risinājumu pilnveidošanu un ieviešanu. Darbības jomas: Industrija 4.0: digitālo tehnoloģiju integrācija uzņēmumos. Pieteikšanās: https://www.itbaltic.com/ |
Latvijas Digitālais akselerators piedāvā uzņēmumu un publiskā sektora digitālo transformāciju, lai radītu jaunus biznesa modeļus un klientu pieredzi ar jaunu digitālo produktu palīdzību. Darbības jomas: P&A un digitālās inovācijas, lai radītu un ieviestu jaunus digitālos risinājumus. Pieteikšanās: https://www.digitallatvia.lv/ |
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA “Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004 Kontaktinformācija: Mājas lapa: lvra.lv/ E-pasts: projekti@hotelpro.lv |