Jaunumi no LVRA digitālo prasmju apmācību projekta, novembris 2024


Michelin ceļvedis Latvijā: atzītākie restorāni 2025. gadam

Latvijas gastronomijas pasaule ir piedzīvojusi jaunu pavērsienu – 2025. gada Michelin ceļvedī tika atklāti jaunākie Latvijas restorāni, kuri saņēma prestižo Michelin atzinību, tostarp Michelin zvaigznes un citas apbalvojumu kategorijas. 2024. gada 24. oktobrī Michelin komanda atklāja jaunos atzītākos restorānus, svinīgā apbalvošanas ceremonija notika Melngalvju namā, Rīgā.

gada Michelin ceļvedī – tajā iekļauts 31 restorāns. Michelin Guide 2025 prestižo MICHELIN zvaigzni ieguvis JOHN Chef’s Hall – restorāns atrodas skaistajā dizaina viesnīcā A22.

Michelin piešķir zvaigznes, pamatojoties uz pieciem galvenajiem kritērijiem, kas ietver sastāvdaļu kvalitāti, garšu harmoniju, tehnikas meistarību, šefpavāra personību un konsekvenci. Šie kritēriji ir stingri un tiek piemēroti vienādi visā pasaulē. Neapšaubāmi Michelin zvaigzne ir viena no prestižākajām restorāna goda zīmēm, tās iegūšana būtiski veicina restorāna atpazīstamību un jaunu klientu pieplūdumu. Michelin atzinība uzliek arī lielu atbildību restorāniem turpināt pilnveidoties un attīstīties, lai veicinātu darba augsto kvalitāti.

Michelin komanda piešķir vairākus atzinības apbalvojumus. Viena Michelin zvaigzne nozīmē “augstas kvalitātes pavārmākslu, kur ir vērts piestāt”. Divas zvaigznes apzīmē “izcilu pavārmākslu, kuras dēļ var novirzīties no plānotā maršruta”. Trīs zvaigznes tiek piešķirtas par “izcilu virtuvi, kas pelnījusi īpašu braucienu”. Papildu zvaigznēm Michelin ceļvedī ietverti arī citi apbalvojumi, piemēram, Bib Gourmand – atzinība par augstu kvalitāti un meistarību ar pieejamāku cenu. Zaļā zvaigzne tiek piešķirta restorāniem, kas izceļas ar ilgtspējīgu praksi.

Avots: liaa.gov.lv


Viedā maksāšana, automašīnu elektriskā uzlāde un aplikācijas komunikācijai ar viesiem – ejam līdzi tehnoloģiju attīstībai!

Intervijā piedalās:

Mārīte Vaisūna

A22 Hotel

Direktore

Kāda ir Jūsu un A22 Hotel pieredze viesmīlības nozarē?

Mani sauc Mārīte Vaisūna, esmu nozares profesionālis jau vairāk kā 15 gadus, mana pieredze saistīta tieši ar viesnīcām Latvijā. Šobrīd darbojos nesen atvērtā projektā – nepilnus trīs gadus atpakaļ tika atklāta šī nelielā ‘boutique’ 5 zvaigžņu viesnīca A22 Hotel ‘luxury’ segmentā. Viesnīcā ir divdesmit numuri, tajā aktīvi darbojos kopā ar profesionāļu komandu. Esam attīstījuši šo projektu, kuru piedāvājam Rīgas viesiem kā kaut ko skaistu, elegantu un īpašu.

Kāpēc viesnīcu un restorānu nozarē strādājošajiem ir svarīgi pastāvīgi mācīties?

Ne tikai mūsu nozarē ir pastāvīgi jāmācās, bet gan jebkurā nozarē, jo mēs maināmies. Šajā gadsimtā maināmies ļoti, ļoti strauji. Mainās ne tikai klientu vēlmes un prasības, bet arī tas, ko ikviena nozare var piedāvāt. Katrs nozares dalībnieks attīsta un veido kaut ko savu un, ja netiek sekots līdzi, tiek zaudēta konkurētspēja. Tas skar ne tikai klientus, bet arī cilvēkus, kuri strādā šajās viesnīcās, tādēļ arī mums pašiem ir jāaug, nemitīgi jāseko līdzi visam tam, kas notiek, kas attīstās mums apkārt.

Kādas kompetences viesnīcu un restorānu nozarē ir svarīgākās vadības līmenī?

Mūsu nozarē vadības līmenī tā noteikti ir komunikācija jebkurā gadījumā, jo mēs nevaram iztikt bez komunikācijas. Mēs ieviešam nozarē dažādas modernas tehnoloģijas, ar kuru palīdzību varam komunicēt ar klientiem dažādās aplikācijās, izmantojot telefonu, datoru, un arī tajās ir jūtama komunikācija, kā mēs to darām. Tā ir tāda pati, pati svarīgākā prasme, kas mums ir vajadzīga!

Ņemot vērā arī nesen notikušo kovida pandēmijas krīzi, ikvienam ir jāspēj arī orientēties dažādās krīzes situācijās – riskēt, pieņemt lēmumus, pielāgoties un būt elastīgiem.

Kādas aktuālākās informācijas tehnoloģijas tiek iesviestas un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?

Digitalizācija, protams, ir ļoti būtiska! Tā kā mūsu viesi ir ļoti aizņemti, cenšamies apkalpot ātri, lai tas nav sarežģīti, piemēram, maksājumu veikšanā, jo cilvēki nu jau maksā ne tikai viesnīcas reģistratūrā, bet arī attālināti, ar pulksteņiem. Uzturam arī komunikāciju caur dažādām aplikācijām gan pirms viesi ir ieradušies, gan tad, kad viņi ir aizbraukuši. Tāpat skatāmies uz citām nozarēm, piemēram, ja attīstās automašīnu elektriskās uzlādes iespējas, esam ieviesuši arī mūsu viesiem šīs iespējas. Sekojam līdzi tam, lai esam atbilstoši tehnoloģiju ziņā.

Kāds ir Jūsu redzējums par viesnīcu un restorānu nozares attīstību nākotnē?

Nozare noteikti attīstīsies krietni straujākiem tempiem, jo, manuprāt, tieši kovida krīze piebremzēja to, kas jau bija ceļā uz attīstību. Virtuālajā ziņā klientiem noteikti vairs nepietiek tikai ar fotogrāfiju apskatīšanu no iespējamās naktsmītnes, bet ir svarīgi jau pabūt virtuālajā tūrē, izstaigāt naktsmītni vai galamērķi. Kā jau es minēju, arī ērtās rezervāciju veikšanas iespējas attīstīsies, lai tas nebūtu ilgi, sarežģīti, bet gan saprotami. Redzu nozari, attīstāmies!


“Līdz šim mēs esam apzinājuši iespējamās mākslīgā intelekta pielietojuma jomas savā darbā, kā arī tā priekšrocības un riskus, un noteikuši, kādi ir nepieciešamie tā izmantošanas noteikumi.”

“Jūs nevarat atteikties (no MI). Neatkarīgi no tā, vai jūs pats izmantojat mākslīgo intelektu vai nē, tas maina mūsu profesionālās jomas un darba tirgu,” savos uzskatos dalās Kristīne Bauere-Grečeniga, Zalcburgas BIBER Bildungsberatung rīkotājdirektore un karjeras konsultante.

Avots: epale.ec.europa.eu


Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem

“Automatizēta ražošanas uzskaite ERP”

PASNIEDZĒJA:

Ilze Čerevko

APMĀCĪBU KURSA SATURS:

  • produktu kartiņas un tehnoloģiskās kartes;
  • partiju uzskaite;
  • pašizmaksas aprēķins un kalkulācija;
  • saražotā produkta analīze;
  • ražošanas plāns.

Mācību norise

LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA  
“Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004  
Apmācību projekta ietvaros piedāvā Digitālās attīstības ceļa karte  
Kas ir Digitālās attīstības ceļa karte?  
Digitālās attīstības ceļa karte ir EDIC ekspertu veidoti ieteikumi un vadlīnijas par klientam nepieciešamajām investīcijām digitālās transformācijas veicināšanai.   Digitālās attīstības ceļa kartes paraugs ir pieejams MK noteikumos Nr. 577: https://likumi.lv/ta/id/335663
Digitālās attīstības ceļa kartē ietvertā informācija:   vispārīga informācija par uzņēmumu, digitālā brieduma testa rezultāti, darbības process vai joma, kurā ir identificētas digitālās transformācijas vajadzības un prioritārie virzieni, plānotās darbības, mērķi, plānotie īstenošanas termiņi, sasniedzamie rezultāti digitālajā transformācijā, eksperti digitalizācijas jautājumos, pieejamā atbalsta programmas, projektā sasniedzamie rādītāji jeb ‘key performance indicators’ (KPI).
Kā iegūt Digitālās attīstības ceļa karti?  
Digitālās attīstības ceļa karti gatavo Eiropas Digitālās inovācijas centri (EDIC) – daļa no ES programmas “Digitālās Eiropas programma”   Latvijā EDIC statuss ir piešķirts divām organizācijām – Latvijas IT klasterim un Latvijas Digitālajam akseleratoram
Latvijas IT Klasteris piedāvā   biznesa procesu digitalizācijas un e-komercijas risinājumu pilnveidošanu un ieviešanu. Darbības jomas:   Industrija 4.0: digitālo tehnoloģiju integrācija uzņēmumos.  
Pieteikšanās: https://www.itbaltic.com/
Latvijas Digitālais akselerators piedāvā   uzņēmumu un publiskā sektora digitālo transformāciju, lai radītu jaunus biznesa modeļus un klientu pieredzi ar jaunu digitālo produktu palīdzību.   Darbības jomas:   P&A un digitālās inovācijas, lai radītu un ieviestu jaunus digitālos risinājumus.   Pieteikšanās: https://www.digitallatvia.lv/
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA   “Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004   Kontaktinformācija: Mājas lapa: lvra.lv/ E-pasts: projekti@hotelpro.lv

Lejuplādēt PDF