Jaunumi no LVRA digitālo prasmju apmācību projekta, jūnijs 2024
Maijā atzīmēta aizsargājamo dabas teritoriju tīkla Natura 2000 diena
Eiropā ir vairāk nekā 27 000 dabas objektu, ko aizsargā ES tiesību akti. Tie veido aizsargājamo dabas teritoriju tīklu ar nosaukumu Natura 2000, šajā tīklā pirms 20 gadiem pievienojusies arī Latvija.
Natura 2000 tīkls iekļauj 333 Latvijas valsts dabas dižvietas. Pievienošanās tīklam ļāvusi piesaistīt vairāk nekā 120 milj. eiro dabas saglabāšanai Latvijā: zinātniskiem pētījumiem un projektiem, dabas infrastruktūras attīstībai, dabas izglītībai un brīvprātīgo iesaistei dabas saglabāšanā; kopā 88 dažādiem projektiem. Latvijas dabas objektus ik gadu apmeklē vairāk nekā seši miljoni cilvēku; teju 12% Latvijas valsts teritorijas aizņem dabas vērtības un aizsargājamas teritorijas.
Dalība Natura 2000 tīklā sniedz vairākas būtiskas iespējas – ne tikai savu dabas dārgumu apzināšanu, bet tas ir ieguldījums teritoriju attīstīšanā un saglabāšanā. Daudz paveikts arī sabiedrības izglītošanā, piemēram, izveidoti dabas izglītības centri, Mobilā dabas klase, rīkoti citi izglītojoši pasākumi, veicinot sabiedrības izpratni par katra cilvēka iesaisti dabas vērtību saglabāšanā. Viens no nākotnes izaicinājumiem ir zaļā kursa uzraudzīšana, kā arī taisnīgas kompensācijas sistēmas zemes un mežu īpašniekiem dabas saglabāšanā pilnveidošana.
Ik gadu 21. maijā starptautiski tiek atzīmēta tīkla Natura 2000 diena. Atzīmējot Latvijas 20. gadadienu Natura 2000 tīklā, Dabas aizsardzības pārvalde rīkoja sabiedrības iesaistes kampaņu “Natura 2000 – Latvijas dabas dižvietas”.
Avots: https://travelnews.lv
Apmācības kā droša vide, kur kļūdīties, lai pēcāk darbā radītu izcilu veikumu
Intervijā piedalās:
Aleksejs Romanovs
SIA Airo Catering Services Latvija
Klientu apkalpošanas vadītājs
Kāda ir Jūsu pieredze viesnīcu un restorānu industrijā?
Mani sauc Aleksejs, es pārstāvu organizāciju Airo Catering Services Latvija. Mūsu ‘core’ jeb galvenais bizness ir pasažieru ēdināšana lidojuma laikā jeb ‘inflight catering’. Pārstāvu
arī organizāciju Retail inMotion, kas nodarbojas ar tirdzniecību uz lidmašīnu klāja. Mūsu pašmāju lidsabiedrība AirBaltic ir mūsu lielākais klients Rīgā.
Šo visu apvieno lielāks grupas uzņēmums LSG Skychefs, kurš tiek pārstāvēts vairāk kā 120 lidostās visā pasaulē. Mūsu pieredze ir diezgan liela, jo grupas uzņēmums pastāv ilgāk nekā sešdesmit gadu, tādēļ var uzskatīt, ka uzkrātā pieredze ir viens no noteicošajiem faktoriem, kas palīdz mums būt līderiem šajā tirgus segmentā.
Kāpēc viesnīcu un restorānu industrijas uzņēmumiem ir svarīgi pastāvīgi mācīties?
Savādāk nevar! Ja runa ir par mūsu uzņēmumu, tad, jā, esam ēdināšanas uzņēmums un tas ir mūsu kodols, taču esam arī aviācijas uzņēmums, kur nav iespējas kļūdīties. Šajā sakarā jāteic, ka mācības ir svarīga vide, kur drīkst kļūdīties, un nekas slikts nenotiek. Mēs, pieaugušie, mācāmies no kļūdām. Ir jāatrod laiks un vieta mācībām, pretējā gadījumā pastāv risks pieļaut tās pašas kļūdas, bet tikai jau nedrošā vidē. Katram uzņēmumam ir absolūti svarīgi mācīties, īpaši mūsu nozarē tas ir vitāli nepieciešams.
Kādas kompetences ir svarīgākās vadības līmenī viesnīcu un restorānu industrijā?
Manuprāt, vadības līmenī visas kompetences ir svarīgas! Varu izcelt spēju motivēt un kontrolēt, bet ēdināšanas jomā ir svarīgi mācēt pārdot. Turklāt sava ideja vadītājam jāpārdod ir ne tikai klientiem, bet arī savai komandai, jo tad veidojas sinerģija, kas sekmē izcilu izpildi. Mana pieredze rāda, ka, ja personāls ir labi apmācīts, ja ļauj darbiniekiem kļūdīties drošā vidē, tad vadītājs virzīsies veiksmīgi uz priekšu un spēs konkurēt.
Kā interneta tehnoloģijas ienāk viesnīcu un restorānu industrijā un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?
Tas ir kā zilonis istabā! Mēs nevaram ignorēt to, kas apkārt notiek, jo jebkura ražošanas vai tehnoloģiskā revolūcija atnes mums daudz jaunu rīku, kurus neapgūstot, tu kļūsi par dinozauru. Kādreiz arī vēstules tika rakstītas e-pasta vietā, bet šodien digitalizācija jau ir virzījusies uz priekšu. Tas, kurš pirmais sāks apgūt un izmantot arvien jaunākus rīkus, tas arī iegūs, tā saucamo, ‘competitive advantage’ jeb virsroku pār konkurenci.
Kāds ir Jūsu redzējums par industrijas attīstību nākotnē?
Runājot par manis pārstāvēto nozari, mēs ļoti cīnāmies, lai attīstītos, jo mūsu nozare tiek stipri kontrolēta, jo drošība ir, bija un būs vienmēr pirmajā vietā. Pasažieris nekad nekāps lidmašīnā, ja pastāvēs incidenta iespēja. Tādēļ ir vairākas instances, kas mūs uzrauga un ierobežo, par ko esam, protams, pateicīgi. Attīstība mums ir izaicinoša lieta. Taču, neskatoties uz ierobežojumiem, kādi pastāv lidostā, redzam, ka viss tomēr attīstās, ir lidsabiedrības, kas plāno ieviest ātru internetu uz klāja, tostarp arī AirBaltic. Mēs strādājam pie tā, lai mūsu klientu gaidītais sakristu ar realitāti. Jāsaprot, ka ēdināšanas jomā cilvēks vienmēr būs centrā. Kādreiz bija prognozes, ka pēc kādas dekādes vairs nebūs viesmīļu un reāla darbaspēka, jo cilvēku resurss paliek arvien dārgāks. Arī pandēmijas laikā runāja par to, ka daudz kas tiks robotizēts. Tomēr tas, ko mēs redzam realitātē, mēs esam sociālas būtnes, mēs ejam uz restorānu pēc pieredzes, tādēļ cilvēka resurss ir svarīgs. Šeit mēs atkal atduramies pret mācībām – ja tev ir labi apmācīts personāls, cilvēki pie tevis ies, paliks un būs priecīgi atgriezties.
Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem
“LEAN un Ergonomika efektīvam attālinātam darba procesam ”
Latvijas Universitāte
PASNIEDZĒJI: Henrijs Kaļķis, Romāns Putāns
APMĀCĪBU KURSA SATURS:
LEAN un Ergonomikas pamatprincipi
Efektivitātes zudumu identificēšana attālinātā darbā
Praktiski risinājumi, metodes, paņēmieni efektīvam attālinātajam darbam
Praktiski ergonomiskie padomi un risinājumi (atslodzes vingrinājumi, psiholoģiskās atslodze, demonstrācijas ar dalībnieku iesaistīšanu)
Kas ir “Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA
Piedāvā apmācību projektu
“Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv
