Jaunumi no LVRA digitālo prasmju apmācību projekta, februāris 2025

Ilgtspējība, tehniskais izpildījums, produktu izcelsme un radošums konkursā “Latvijas 2025. gada ilgtspējīgas ēdienkartes receptes”
Vidzemes plānošanas reģions ar saukli “Veidosim ilgtspējīgu nākotni kopā!” organizēja konkursu, kas tiek organizēts sadarbībā ar Biedrību “Pavāru klubs”. Konkursa mērķis ir veicināt ilgtspējīgu ēdienu gatavošanas principu ieviešanu, radīt modernas receptes, kas atbilst aprites ekonomikas principiem, un popularizēt mūsdienu Latvijas virtuves manifesta vērtības.
Dalībnieki – profesionāli pavāri ar pieredzi sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos vai pašvaldības iestādēs Latvijā – savus pieteikumus bija aicināti iesniegt līdz 2025. gada 5. februārim. Konkursa ietvaros jāizstrādā trīs ēdienu receptes: kompliments, uzkoda un pamatēdiens, kā arī jānodrošina, ka receptēm ir pievienotas detalizētas tehnoloģiskās kartes, kas ietver sastāvdaļu kalkulācijas, aprakstu un fotoattēlus.
Konkursu organizē INTERREG Centrālbaltijas programmas projekta “Aprites ekonomikas risinājumi restorānos” (Ce4Re) ietvaros. Projekts palīdz ieviest aprites ekonomikas principus ēdināšanas nozarē ne tikai Latvijā, bet arī Somijā un Zviedrijā, veicinot resursu efektīvu izmantošanu un pārtikas atkritumu samazināšanu. Projekta ietvaros tiek izstrādāti praktiski digitāli rīki, tostarp Atkritumu samazināšanas rīks un Ēdienkartes plānošanas rīks. Šādu digitālu rīku ieviešana un apgūšana būtiski var veicināt viesmīlības uzņēmuma darba efektivitāti. Konkursa laikā izstrādātās receptes tiks iekļautas Ēdienkartes plānošanas rīkā, lai tās būtu pieejamas plašākam restorānu skaitam.
Avots: vidzeme.lv
Tūrisma nozares panākumu atslēga nākotnē – digitāli rīki, kas saprot lietotāja vēlmes, uz kurām balstīt savu piedāvājumu
Intervijā piedalās:
Antra Meike
SIA “Hotel Virkas muiža”
Pārstāve, dizainere
Kāda ir Jūsu specializācija tūrisma nozarē?
Es esmu Antra Meike, interjera un grafiskā dizainere, fotogrāfe, esmu plaša spektra speciālists, pārstāvu lielu grupas uzņēmumu, kuram ir meitas uzņēmums SIA “Hotel Virkas muiža”.
Mana pieredze digitālajā attīstībā un mākslīgā intelekta (MI) risinājumu ieviešanā nostiprinājās, veidojot tūrisma nozares mājaslapu www.virkasmuiza.lv. Strādāju, lai pielietotu jaunākās tehnoloģijas tūrisma uzņēmumu konkurētspējas uzlabošanai.
Kāpēc tūrisma nozares uzņēmumiem ir svarīgi pastāvīgi mācīties?
Tūrisma nozare ļoti strauji attīstās un tu nevari stagnēt, ir jāiet uz priekšu, jābūt konkurētspējīgam mūsdienu sabiedrībā. Ir ļoti jāseko līdzi visiem iespējamiem digitālajiem rīkiem, piemēram, MI, izmantot to, kā iespēju attīstīties, un izmantot to savā labā. Lai saglabātu konkurētspēju, ir būtiski pielāgoties jaunākajām tendencēm.
Kādas kompetences nozarē ir svarīgākās vadības līmenī?
Vadības līmenī ir jābūt stratēģiskai plānošanai, vēlmei attīstīties un sapratnei, ka pats par sevi nekas nenotiek. Ir jāiegulda lietās, kas palīdz attīstīties, jāspēj būt ļoti elastīgam. Tāpat svarīgas ir stratēģiskās domāšanas prasmes, digitālo rīku un inovāciju ieviešanas pārzināšana, komunikācija ar klientiem un spēja pielāgoties tirgus izmaiņām.
Kā nozarē tiek ieviestas informācijas tehnoloģijas un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?
IT – tūrisma nozarē diezgan lēni, varētu ātrāk! Labi, ka ir daudz uzņēmumu, kas to spēj saredzēt, bet varētu vēl vairāk investēt rīkos, kas palīdzētu saprast lietotāja pieredzi un vēlmi pēc konkrētām vietām, atpūtas iespējām. Piemēram, ja viesis ir izvēlējies piecas viesnīcas ar labiekārtotu vannas istabu, tad rīks jau redzētu, ko atbilstošu tas spēj piedāvāt atpūtai Kuldīgā vai Liepājā, vai citur Kurzemē. Tas ir tas, uz ko visiem būtu jātiecas tūrisma nozarē – uz spēju ieviest rīkus, kas saprot lietotāja pieredzi.
Kāda, Jūsuprāt, ir decembrī notikušās konferences DIGI SPĒKS nozīme?
Konference demonstrē tūrisma nozares lielo potenciālu un pierāda to, ka digitālo prasmju attīstība ir nākotnes panākumu atslēga. Tā arī sniedz vērtīgus kontaktus un citu profesionāļu ieskatu. Dažādu nozaru profesionāļi pastāsta par savām iespējām, kā viņi ir integrējuši digitalizāciju savā uzņēmējdarbībā. Mums, pārējiem profesionāļiem, tas sniedz lielu potenciālu saredzēt, kā citi dara lietas, kādus rīkus viņi izmanto. Satiekoties nozaru profesionāļiem, ir iespēja redzēt specifiskas darbības, ko sniedz digitālie rīki, ko paši neesam pamanījuši, tādējādi tas strādā par piemēru, ja ir vēlme kaut ko integrēt sava uzņēmuma digitālajā pasaulē. Konference bija ļoti strukturēta un ļoti labi saplānota.
Kāds ir Jūsu redzējums par nozares attīstību nākotnē?
Tūrisma nozares attīstība nākotnē ir balstīta uz spēju redzēt lietotāja vēlmes un uz tām balstīt savu piedāvājumu, jo tas sniedz plašākas komunikācijas iespējas ar cilvēku. Tūrisma nozarē arvien lielāku nozīmi iegūs tehnoloģijas – MI, personalizētas pieredzes un virtuālā realitāte. Uzņēmumi, kas spēs adaptēties šīm izmaiņām, kļūs par tirgus līderiem.
Maya Slavova materiālā “EPALE Resource Kit 2024 Building digital, green, and inclusive futures” skaidro:
“Prasmes, kas nepieciešamas, lai gūtu panākumus, noteiks straujais tehnoloģiju progress, pārmaiņas sabiedrības normās un izmaiņas globālajā darbaspēkā. Lai gan svarīgas ir tādas tehniskās prasmes kā MI prasmes un kiberdrošības izpratne, tikpat svarīgas ir tādas prasmes kā emocionālā inteliģence, pielāgošanās spēja un starpkultūru kompetence.
Lai šajā pasaulē, kas attīstās, pastāvētu arī turpmāk, būtiska ir apņemšanās mūžizglītības jomā. Nākotne pieder tiem, kuri ir ne tikai prasmīgi, bet arī elastīgi, empātiski un spēj sadarboties daudzveidīgā vidē. Koncentrējoties uz šīm galvenajām prasmēm, būsi labi aprīkots, lai orientētos aizraujošajos un neparedzamajos šī brīža un tālāko gadu izaicinājumos.”
Avots: epale.ec.europa.eu
Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem
“Digitālo paradumu veidošana”
PASNIEDZĒJS:
Edvīns Elferts
APMĀCĪBU KURSA SATURS:
- Mākslīgais intelekts un pārmaiņas;
- Digitālā transformācija;
- Organizācijas efektivitātes paaugstināšanas rīki un iespējas;
- Cilvēks pret mašīnu? Kā panākt darbinieku atbalstu un iesaisti? Klientu digitālā pieredze un lietotāju paradumi;
- Personīgo digitālo paradumu pilnveidošana.
Ražošanas procesu automatizācija un digitalizācija
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA
Piedāvā apmācību projektu
“Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta līdz 2026.gada 30.aprīlim
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv
Projekta investīcijas mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikā reģistrētus sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos komersantus ar digitālajām, robotizācijas un automatizācijas pamatprasmēm, digitālo pārveidi un digitālajām inovācijām, tai skaitā prasmēm, kas sekmētu eksporta veicināšanu, augsta līmeņa digitālās pārvaldības pamatprasmēm uzņēmumu vadības līmenī un prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos.
Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālu atbalstu.
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 134 000, t.sk. plānotais Atveseļošanas fonda atbalsts – EUR 567 000.
Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.