Jaunumi no LVRA digitālo prasmju apmācību projekta, decembris 2024


Latvijas tūrisma forums 2024 apvieno aktuālāko viesmīlības nozarē!

Šā gada 5.decembrī aizritējis Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotais ikgadējais tūrisma forums, kura laikā varēja iedziļināties jaunākajās tūrisma tendencēs, aizraujošajā mākslīgā intelekta, gastronomijas un ilgtspējas pasaulē.

Foruma atklāšanu vadīja Ekonomikas ministrijas un LIAA pārstāvji. Dalībniekus sagaidīja iedvesmojošas lekcijas no nozares ekspertiem, aizvadītā gada tūrisma nozares atskats, kā arī iespēja apmainīties ar idejām ar citiem nozares profesionāļiem. Tāpat pasākuma programmā tika iekļautas tādas diskusijas un prezentācijas, kā:

• Studentu zinātniski pētniecisko darbu 2024. gada konkurss;
• Keynote lekcija: Tūrisma tendences 2025. Ko tūristi patiesībā vēlas?
• Ko statistika stāsta par Latviju?
• Mākslīgais intelekts tūrisma un galamērķu kontekstā;
• Gads ar Michelin: Maksima Cekota pieredzes stāsts;
• Ilgtspēja tūrisma industrijā: Izmaiņas, kas nepieciešamas, lai efektīvi komunicētu atbildīgu tūrismu;
• Ilgritīgs tūrisms Latvijā: ceļš no modes lietas līdz nākotnes stūrakmenim.

Forums tika organizēts gan latviešu, gan angļu valodās, ieeja tajā bija bez maksas. Latvijas tūrisma forums apvieno aktuālākos notikumus, tendences un inovatīvus risinājumus viesmīlības nozarē, kas ļauj iepazīt un attīstīt nozarē strādājošo sniegumu gan individuāli, gan industrijas mērogā.

Avots: liaa.gov.lv


Digitalizācija kā papildu rīks kvalitatīvai viesu apkalpošanai klātienē

Intervijā piedalās:

Herbets Blumbergs
Kultūras nams Atmoda
Saimnieks

Kāda ir kultūras nama Atmoda pieredze viesmīlības nozarē?

Kultūras nams Atmoda tika atvērts apmēram pirms pusotra gada, līdz ar to, kārtīgi strādājam, cenšamies, darāmies, attīstāmies, lai gan mana pieredze šajā nozarē ir jau vairāk par 20 gadiem. Mana vadītāja un bārmeņa karjera šajā sfērā sākās bufetē Gauja. Tas attīstījās un vēlāk strādāju kafejnīcā Ļeņingrada, kas ļoti daudz gadu bija populāra un ikoniska vieta, kur notika trakākās ballītes. Tāpat esmu darbojies pasaules mūzikas krogā Bubamara. Esmu iesaistījies vēl daudz un dažādos projektos, līdz tapa skaistā, mīļā, jaukā Atmoda.

Kāpēc viesmīlības nozarē strādājošajiem ir svarīgi pastāvīgi mācīties?

Pastāvīgi mācīties jebkurā nozarē ir ļoti svarīgi, lai apgūtu jaunas prasmes un lietas, kas ienāk pasaulē. It sevišķi pēc kovida viesmīlības nozare mainījās ļoti, ļoti strauji uz pavisam citu pusi. Ir jātver tas, kas notiek, ir jāsaprot, kas notiek ar tirgu, lai varētu izdarīt savus secinājumus un gūt nepieciešamo informāciju, izglītību un zināšanas.

Kādas kompetences ir svarīgākās vadības līmenī?

Man ir grūti spriest par vadības līmeni, man vieglāk ir atbildēt par saimnieka līmeni. Bieži vien ir lielāki uzņēmumi, kuros papildu saimniekiem ir arī vadītāji, bet manā gadījumā – vienmēr esmu bijis gan vadītājs, gan saimnieks, gan galdnieks, gan bārmenis, gan pavārs, gan sociālo portālu veicējs, gan dizaineris, gan skaņotājs, gan mūziķis un dīdžejs. Iestādes saimniekam šajā sfērā ir jāmāk izdarīt to visu, jo, ja tu nemāki to izdarīt, katra kustība uz sānu maksā naudu.

Kā tiek ieviestas informācijas tehnoloģijas un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?

Mūsdienās informācijas tehnoloģiju attīstība ir ļoti liela un strauja, brīžiem nozarē strādājošie pat cenšas aizskriet tai pa priekšu, integrējot visu jauno. Protams, ir sociālie portāli, ir pasūtījumi-piegādes, ir QR kodu pasūtījumi pie galdiņiem, ir ļoti daudz lietu, kas teorētiski var aizstāt jebkuru darbinieku, kas savukārt ir zaudējums viesmīlības nozarei. Ir jāsaprot, ciktāl skriet līdzi vai pa priekšu, vai tomēr piebremzēt, ievilkt elpu un padomāt – hei, bet mēs taču darbojamies ar klientu, ar viesi, mums ir svarīga viņa reakcija. Mēs organizējam pasākumus, veidojam interjeru, domājam par atmosfēru, tādēļ vissvarīgāk ir saprast, ka IT var atvieglot darbu darbiniekam, lai uzņēmuma iekšienē atrisinātu procesus efektīvāk, kā arī viesu apkalpošana būtu ātrāka, nevis rosināt viesa slinkumu, pie tevis neatnākot.

Kā Jūs vērtējat digitalizācijas lomu nozarē?

Es pēc savas būtības esmu mūziķis, panks, manī jau sākotnēji ir ‘rebel’ (dumpinieks – angļu val.) attieksme pret visu populāro, uz ko visi tiecās. Es gribu, lai ir, kā agrāk, kad tu ieliec Facebook kādu bildīti, tu kļūsti cilvēkiem interesants, viņi nāk pie tevis klātienē. Bet tagad burtiski uzspiež taisīt Facebook maksas reklāmas, veikt Wolt un Bolt piegādes, organizēt ierakstus un tiešsaistes koncertus, tos straumēt, bet galu galā tas cilvēks pie tevis klātienē nemaz nebūs, jo tas viss aicina viesi palikt mājās. Tomēr tu vari veltīt laiku, lai uztaisītu foršu ēdienkarti, organizēt ļoti labu pasākumu, apkalpot klientu īpaši. Šeit tie kausi sveras – manā gadījumā pārsvars ir klātienes esamībai! Protams, ka vajag uzturēt sociālos portālus un sevi parādīt, bet pārsvarā mēs cilvēkus gaidām uz vietas!

Kāds ir Jūsu redzējums par viesmīlības nozares attīstību nākotnē?

Man ļoti patika kovida laika tendence no valsts skatījuma, ka, ja tu neveic piegādes, tad tu pats esi vainīgs, to nedarot, tādējādi nepakļaujies nozares aktualitātēm, bet tas ir garām! Es uzskatu, ka, ja ne 5 gadu laikā, tad ilgstošākā periodā sāks rasties iestādes, kas vispār nebūs sociālo portālu vidē, kam nebūs piegāžu, bet gan būs, kā agrāk, nogrieztas no pasaules; tu gribi tur būt, tu nāc un esi, un piedalies. Tā būs tā odziņa!


Microsoft tehnoloģiju vadītāja Centrāleiropā un Centrālāzijā Renāte Strazdiņa norāda, ka mākslīgā intelekta (MI) attīstība ir ļoti liela, un paredzams, ka cilvēks arvien vairāk izmantos ģeneratīvā MI iespējas un arvien vairāk uzlabos savu produktivitāti; viņa atzina: “Man patīk mācīties un man nav bail sevi izaicināt. Man nav bail būt starp cilvēkiem, kuri ir daudz gudrāki par mani un nejusties slikti par to. [..] Atziņa, ko paņemt līdzi ir – nebaidīties būt starp tiem, kuri ir labākie un mācīties no viņiem, un katru reizi meklēt jaunus un jaunus izaicinājumus.”

Pēc Microsoft veiktā pētījuma, pasaulē kopumā šī gada sākumā MI darbā lietoja 75% cilvēku, bet 46% ir sākuši
to lietot laika periodā, kas ir mazāks par 6 mēnešiem.

Avots: epale.ec.europa.eu


Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem

“ChatGPT digitālajā mārketingā: Reklāmas pamatkurss no kampaņas izveides līdz automatizācijai ar digitāliem rīkiem”

PASNIEDZĒJA:

Roberta Grīga

APMĀCĪBU KURSA SATURS:

  • Digitālā mārketinga pamati un kanāli;
  • Datu izsekošana un analīze ar GTM un GA4;
  • Digitālā mārketinga un reklāmas stratēģijas izveide ar ChatGPT;
  • Google un Meta Ads reklāmas kontu izveide un sagatavošana darbam;
  • Atslēgvārdu izpēte lapas SEO un reklāmai Google meklēšanas tīklā ar ChatGPT un atslēgvārdu plānotāju;
  • Reklāmu sagatavošana un kampaņu palaišana Google meklēšanas tīklā;
  • Reklāmu sagatavošana un kampaņu palaišana Google displeja tīklā un Youtube;
  • Reklāmu sagatavošana un kampaņu palaišana Meta Ads;
  • ChatGPT satura izveide sociālajiem tīkliem – komunikācijas plāna un satura izveide un automatizācija;
  • Ievads e-pastu mārketingā un kā veidot newsletter plānu un saturu ar ChatGPT palīdzību;
  • Kampaņu rezultativitātes rādītāji un rezultātu analīze;
  • AI (un ne tikai) rīki un to izmantošana digitālajā mārketingā.

Finansējuma atbalsta saņemšana mācībām

LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu
“Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta līdz 2026.gada 30.aprīlim.
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv

Projekta investīcijas mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikā reģistrētus sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos komersantus ar digitālajām, robotizācijas un automatizācijas pamatprasmēm, digitālo pārveidi un digitālajām inovācijām, tai skaitā prasmēm, kas sekmētu eksporta veicināšanu, augsta līmeņa digitālās pārvaldības pamatprasmēm uzņēmumu vadības līmenī un prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos.

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālu atbalstu.
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 134 000, t.sk. plānotais Atveseļošanas fonda atbalsts – EUR 567 000.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.

Lejuplādēt PDF