Jaunumi no LVRA nodarbināto apmācību projekta, jūnijs 2023

Gastronomijas un viesmīlības tūrisma apmācību uzsvars tiek likts uz gastronomijas tūrisma pakalpojumu attīstību

LIAA katru gadu organizē izglītojošus pasākumus tūrisma nozarei ar mērķi attīstīt tūrisma produktus un pakalpojumu kvalitāti. 2022. gadā uzsvars tika likts uz dabas tūrisma attīstību, par šajā gadā plānoto izklāsta LIAA direktors Kaspars Rožkalns: “Mūsu mērķis ir pēc iespējas ātrāk sasniegt pirms-pandēmijas līmeni ienākošā tūrisma jomā, tādēļ arī šogad esam iecerējuši dažādas aktivitātes tūrisma mārketingā. Viens no virzieniem būs gastronomijas tūrisms. Kā ierasts, organizēsim mājas kafejnīcu dienas, starptautiski reklamēsim mūsu restorānu piedāvājumu un pēc nozares ierosinājuma organizēsim arī apmācības Latvijas pavāriem un viesmīlības speciālistiem. Tādā veidā ceļot kopējo Latvijas gastronomijas piedāvājuma kvalitāti un daudzveidību”.

Šā gada aprīlī un maijā jau norisinājās Gastronomijas un viesmīlības tūrisma apmācību cikla tiešsaistes semināru programma, tā ietvēra dažādas tēmas, piemēram, Michelin servisa standarts un darba organizācija, unikāli tūrisma un ēdināšanas produkti, rezervāciju sistēmas, produktu kvalitāte, sezonalitāte un sadarbība ar piegādātājiem Baltijā, efektivitāte un ilgtspējība Baltijas restorānos, finanšu plānošana un vadība.

Apmācības paredzētas ēdināšanas uzņēmumu vadības līmenim visā Latvijā – vadītājiem, īpašniekiem, pavāriem, servisa menedžeriem – ar mērķi veicināt izpratni par gastronomiskā tūrisma nozīmi un attīstību. Apmācību cikls tiks veidots kontekstā ar mērķi iekļaut Latviju starptautiskās restorānu vērtēšanas sistēmās un ceļvežos.

Avots: https://www.liaa.gov.lv

Gfitness, plānojot apmācības, iet kopsolī ar aktuālo nozarē konkurētspējas un ilgtspējīguma attīstībai

Intervijā piedalās:
Gints Kuzņecovs
SIA G Kolizejs / Izpilddirektors


Kas ir Gfitness?

Gfitness ir Latvijas uzņēmums, kas nodarbojas ar sporta inventāra aprīkošanu viesnīcās, pašvaldībās, sporta klubos. Strādājam kopā 1999.gada, darbojamies Baltijas tirgū – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, arī Somijā. Varētu teikt, ka esam lielākais nozares uzņēmums ar lielāko pieredzi, jaudīgāko komandu un pārstāvam 60 vadošos pasaules ražotājus sporta jomā.

Ar ko Gfitness izceļas konkurentu vidū?

Mūsu pakalpojumiem ir augsta pievienotā vērtība, jo tā nav tikai iekārtas uzstādīšana un piegāde, bet arī dizaina izstrāde, apmācības, palīdzība klientam atrast savu unikalitāti tirgū, kā arī atrast biznesa iespējas un sniegt pasaules pieredzi.

Pēc kādām metodēm jūs plānojat apmācības uzņēmumā?

Domāju, ka šobrīd atrodamies ārkārtīgi dinamiskā biznesa vidē, kura mainās. Tas, kam pievēršam uzmanību, plānojot apmācības, ir aktuālā nepieciešamība, lai mēs būtu konkurētspējīgi, ilgtspējīgi un spētu attīstīties. Kā esam rīkojušies līdz šim, tas ir palīdzējis attīstīties.

Kādas ir jūsu atsauksmes par apmācībām “Pamatelementu analīze e-komercijas platformas izstrādes un uzturēšanas procesiem”?

Kovida laiks ieviesa korekcijas, pirms tā mēs bijām plānojuši attīstīt e-komerciju, tad tieši pandēmijas periodā apmācības par to palīdzēja attīstīties jaunā līmenī un kvalitātē, pilnveidot mūsu interneta veikalus Latvijai, Lietuvai, Igaunijai. Mēs ieguldījām diezgan daudz resursu – laiku, bija nepieciešamas jaunas un aktuālas zināšanas, jo gan mūsu nozarē, gan globāli pasaulē e-komercija bija ļoti pieprasīta. Tieši fitnesa nozare pasaules mērogā bija topu pieciniekā, šis laiks bija ļoti dinamisks, tādēļ bija nepieciešamas zināšanas, lai mēs varētu kvalitatīvi mūsu jaunos biznesa virzienus, paralēli Gfitness zīmolam – b2b un FitStore zīmolus – attīstīt, kas arī veiksmīgi izdevās.

Kādas ir jūsu atsauksmes par apmācībām “Tirgus laukumu izmantošanas iespējas – ieguvumi un problemātika“?

E-komercija ir ārkārtīgi dinamiska un mainīga, ir jābūt spējīgiem sekot līdzi. Apmācības palīdzēja izvēlēties pareizo platformu mūsu interneta veikaliem, palīdzēja tos pielāgot, lai tie būtu atbilstoši SEO prasībām, palīdzēja izvēlēties arī pareizo platformu Google reklāmu pakalpojumu sniedzējam. Tas bija ļoti nozīmīgi.

Ar kādām problēmām saskaraties industrijā un kā tās pārvarat?

Līdzīgi kā citiem uzņēmumiem kvalitatīva komanda, pieredzējuši speciālisti ir viens liels izaicinājums, tāpat arī dinamika un pastāvīgā mainība, ārējie un globālie apstākļi. Kovida laikā mūsu nozari ietekmēja piegāžu ķēžu trūkumi. Arī energokrīze bija pietiekoši liels izaicinājums fitnesa industrijā, bija jāspēj pielāgoties, jāatrod digitālie risinājumi, hibrīda risinājumi, kā arī jāveido dialogs ar valsti. Tie bija globāli izaicinājumi, bet mūsu nozarē ir arī specifiski, kas prasīja spēju sekot līdzi aktualitātēm tirgū, cilvēku reakcijām. Domāju, ka izaicinājums fitnesā ir sportošana mājās, ārā, sporta klubā, darbā, viesnīcā, šīs visas lietas saplūst un jāspēj pievienot arī dizaina elementu.

Kādas apmācības drīzumā plānojat personālam?

Apmācībām uzņēmumā veltīta liela sadaļa, nodrošinām apmācības arī mūsu klientiem, sporta klubiem, treneriem. Paši turpinām mācīties visu laiku, viens no virzieniem, ko turpināsim apgūt, ir digitālās prasmes un iespējas, droši vien, arī mākslīgo intelektu. Tās būtu galvenās aktualitātes, ko plānojam iekļaut mūsu apmācību plānā.

Kā jūs redzat industrijas attīstību nākamajos 5-10 gados?

Ja runājam par fitnesu, tad ir atvēries liels iespēju loks. Kovids ir atnesis daudz izaicinājumu, taču cilvēkiem ir devis arī sapratni, cik svarīgi ir rūpēties par savu veselību, būt aktīviem. Domāju, ka tā ir liela iespēja, jo Latvijā, salīdzinoši ar Eiropu, mēs atpaliekam fizisko aktivitāšu līmenī, tādēļ tai ir iespēja kļūt daudz daudzveidīgākai. Kā jau es minēju, darbojoties gan individuāli, gan sporta klubā, videi ir liela nozīme, jo svarīgi ir socializēšanās un
profesionālā atbalsta aspekti. Iespējas ir ārkārtīgi lielas un mums priekšā ir trīskārtēja izaugsme!

SKATĪTIES VIDEO

Daži no projekta ietvaros komersantiem pieejamajiem kursiem

SIA “Mercuri International”

Piedāvā:

  • Rezultatīvas pārrunas ar klientiem.
  • Efektīva sadarbība augstāku rezultātu sasniegšanai.
  • Uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšana.

www.mercuri.lv

SIA “Viesmīlības skola”

Piedāvā:

  • Profesionālas klientu apkalpošanas standarti
  • Pārdošana un produktu veiksmīga virzīšana tirgū. 

viesmilibasskola.lv

Biedrība “Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija ” turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu ar papildus jaunām apmācību jomām

Biedrība “Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija” (LVRA) turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu “Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts” (projekts Nr. 1.2.2.1/16/A/010), programmas 1.2.2.1. Atbalsts nodarbināto apmācībām ietvaros.

Projekts tiek īstenots no 2016.gada 1. jūnija līdz 2023. gada 31. decembrim.

Projekta mērķa grupa – komersanti.

ERAF atbalsta intensitāte:

  • Lielajiem komersantiem: 30-50%
  • Vidējiem komersantiem: 60%
  • Mazajiem komersantiem: 70%

Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 699 715, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 896 282. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 52 komersantus un 1874 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projektā papildus apstiprinātās virssaistību finansējuma izmaksas ir EUR 2 343 285, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 1 200 000. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 35 komersantus un 1750 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projekta mērķis ir komersantiem nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.

Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv

Piesakoties apmācību kursiem vai speciālistu konsultācijām, uzņēmumiem papildus atbalsta pieteikumam ir jāaizpilda un jāiesniedz Digitālā brieduma tests https://www.gudralatvija.lv/

Kontaktinformācija: projekti@hotelpro.lv

Lejuplādēt PDF