Jaunumi no Tūrisma un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, maijs 2025

Latvijā uzsākta tūrisma uzņēmumu projektu īstenošana “Cross-Re-Tour” ietvaros
Ar 2025. gada 1. aprīli Latvijā uzsākta 12 tūrisma uzņēmumu projektu īstenošana, kas saņēmuši finansējumu Eiropas Savienības projekta “Cross-Re-Tour” ietvaros. Projektu īstenošanas periodā – 14 mēnešu laikā – uzņēmēji strādās pie ilgtspējīgu risinājumu ieviešanas savos uzņēmumos, integrējot zaļās, digitālās un aprites ekonomikas pieejas.
Konkursa rezultātā, kas noslēdzās 2025. gada martā, uzņēmēji ieguva finansējumu līdz 30 000 eiro apmērā. Projekts “Cross-Re-Tour” tiek īstenots ar Eiropas Savienības Vienotā tirgus programmas 2021.–2027. gadam finansiālu atbalstu, un tā mērķis ir veicināt atvērtās inovācijas un palīdzēt tūrisma MVU kļūt efektīvākiem un ilgtspējīgākiem.
Atbalstītie projekti:
- viesnīca “Divas Upes”;
- Annas koku skola;
- restorāns “Neptūns” un sadarbības partneri Ķemeru Nacionālajā parkā;
- Arendoles muiža;
- zemnieku saimniecība “Baltās anemones”;
- atpūtas komplekss “Brūveri”;
- sidra darītava “Tālava”;
- zirgu sēta “Klajumi”;
- brīvdienu māja “Katrina Summer House”;
- viesu nams “Pītagi”;
- kempings un brīvdienu mājas “Ūši”;
- Krapes muižas ūdensdzirnavas.
Projekti tiks īstenoti dažādos Latvijas reģionos, aptverot plašu tūrisma pakalpojumu spektru – no naktsmītnēm un lauku saimniecībām līdz ēdināšanas uzņēmumiem un dzērienu ražotājiem. Plānotie risinājumi skar ūdens un enerģijas pārvaldību, pārtikas apriti, darbinieku un klientu izglītošanu, digitālās tehnoloģijas un resursu atkārtotu izmantošanu.
Avots: celotajs.lv
Kāpēc mācības nav papildu slogs, bet panākumu priekšnosacījums?
Intervijā piedalās:
Edgars Pukinskis
FranklinCovey treneris
Kādi ir galvenie ieguvumi, nodrošinot apmācības darbiniekiem uzņēmumos?
Tajā brīdī, kad mēs saprotam, ka darbinieks nav tikai darba rokas, kas izdara kādu konkrētu darbiņu, vai, iespējams, tikai prāts, kas veic konkrētu uzdevumu, bet gan cilvēks kopumā – personība, ko veido vairāki komponenti, tad ir svarīgi apzināties, ka šāda attieksme palīdzēs mums panākt rezultātu, kas nav tikai viens konkrēts tehnisks darbs.
Tā būs proaktivitāte, tā būs domāšana ne tikai par savu darbu, bet arī par komandu un uzņēmumu kopumā. Tā būs tieksme būt iniciatīvas pilnam, vēlme sasniegt rezultātus un izprast biznesu plašākā mērogā. Jo vairāk mēs ieguldām savos cilvēkos, jo vairāk viņi vēlēsies ieguldīt mūsu uzņēmumā.
Kādi izaicinājumi var rasties attiecībā uz apmācību nodrošināšanu un darbinieku prasmju attīstīšanu?
irmais un droši vien pats galvenais izaicinājums, ar ko mēs bieži saskaramies, ir tas, ka vadītāji saka: “Nav laika mācībām.” Arī darbinieki saka to pašu: “Mums ir ikdienas skrējiens.” “Mums ir rutīna.” “Nav laika mācībām.”
Pirmais mūsu uzdevums ir palīdzēt cilvēkiem ieraudzīt vērtību tam, ka mācības nav nekas papildus. Tas nav no biznesa atrauts process – tā ir biznesa sastāvdaļa, kurā cilvēki atrod veidus, kā efektīvāk un labāk sasniegt rezultātus.
Ir arī otrs izaicinājums, ar ko nereti saskaramies: mēs strādājam ar cilvēku ieradumiem un domāšanas veidu. Tas prasa piepūli, bet ilgtermiņā sniedz augstvērtīgus rezultātus.
Bieži vien mēs dzirdam jautājumu: “Kāpēc man būtu jābūt motivētam mainīt savus ieradumus?”
Un tā ir otrā lieta, kur mēs cilvēkiem palīdzam – mēs veidojam izpratni par to, kā viņu ieradumi vai veids, kā viņi redz pasauli, ietekmē viņu rīcību un galu galā arī viņu rezultātus.
Mēs palīdzam cilvēkiem atrast šo motivāciju.
Un tā ir otrā lieta, kur mēs cilvēkiem palīdzam – mēs veidojam izpratni par to, kā viņu ieradumi vai veids, kā viņi redz pasauli, ietekmē viņu rīcību un, dienas beigās, arī viņu rezultātus.
Mēs palīdzam cilvēkiem atrast šo motivāciju.
Kā radīt vidi, kur darbinieki vēlas uzņemties vairāk atbildības un strādāt uz rezultātu?
Viss sākas ar skaidrību. Vispirms mums ir svarīgi, lai komandas un vadītāji apzinās, kādi ir iemesli, kādēļ viņu komanda pastāv, kādēļ viņi dara savu darbu.
Kad viņi apzinās atbildi uz jautājumu “kāpēc?”, viņiem kļūst vieglāk saprast, kā viņu darbs rada vērtību gan uzņēmumam, gan komandai.
Brīdī, kad šī vērtība ir apzināta, viņi spēj uzņemties atbildību un izrādīt proaktivitāti šajā procesā.
Kursa nosaukums:
“Online mācību metodes”
Pasniedzēja:
Jeļena Horoškina, E-mācību un attīstības eksperte
Online mācību metodes
Balstoties uz daudzu gadu pieredzi, veicot mācību sistēmu auditus un analizējot online mācību programmas, ir apkopoti secinājumi par to, kam un kā jāpievērš uzmanība, veidojot tiešsaistes mācības organizācijās. Šis kurss ir instruments savu risinājumu pilnveidošanai un ideju īstenošanai, mācoties no citu pieļautajām kļūdām.
Mērķis: Iepazīstināt kursa dalībniekus ar tiešsaistes mācību veidošanas metodoloģijas pamatiem.
Ieguvumi:
- Zināšanas par situācijai atbilstoša mācību formāta izvēli.
- Prasme izvēlēties piemērotākos praktiskos uzdevumus un pārbaudes veidus.
- Risinājumi un iespējas ar vai bez mācību pārvaldības sistēmas.
- Atbildes uz individuāliem jautājumiem par online mācību veidošanu.
Mērķauditorija: Personāla vadības un attīstības speciālisti, darbinieki, kas nodarbojas ar mācību programmu izstrādi organizācijās, biznesa treneri, pasniedzēji un eksperti, kurus interesē tiešsaistes mācību izveide.
Darba metode: Mini lekcijas, situāciju analīze, diskusijas, praktiskie darbi.
Programma:
- Pareizā mācību formāta izvēle.
• Kādas sekas var izraisīt nepareizi izvēlēts apmācību formāts?
• Jautājumi, kas palīdzēs izvēlēties pareizo mācību formātu.
• Galvenās atšķirības starp dažādiem mācību formātiem. - Kursa satura izveide.
• “Par daudz, par sarežģītu, ‘ūdens, garlaicīga teorija…” – kā novērst šādus mācību dalībnieku iespaidus?
• Vai praktiskie uzdevumi vienmēr ir nepieciešami?
• Kā izstrādāt nodarbībai atbilstošu praktisko uzdevumu? - Zināšanu pārbaude.
• Kādos gadījumos ir nepieciešami testi?
• Kā pārbaudīt zināšanas, neizmantojot testus? - Vai iespējams mācīties bez LMS sistēmām?
• Kādēļ ir nepieciešama LMS (Learning Management System – mācību pārvaldības sistēma) un mācību platforma?
• Ko darīt, ja uzņēmumam nav LMS?
Komersanta pieteikuma plānošana
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA
Piedāvā apmācību projektu
“Tūrisma un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts”
Projekta nr. 4.2.4.1/1/24/A/004
Projekts tiek īstenots līdz 2029. gada 31. decembrim
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu: projekti@hotelpro.lv
Projekts balstīts uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas mērķiem:
- Veicināt mūžizglītību
- Nodrošināt elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas
- Atbalstīt jaunu prasmju apguves nepieciešamību
- Sekmēt profesionālo mobilitāti
Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālo atbalstu.
Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.