Jaunumi no Tūrisma un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, decembris 2025

22 tūkstoši garšu baudītāju: Rudens restorānu nedēļa sasniedz jaunas virsotnes

2025.gada rudens Rīgas restorānu nedēļa izcēlusies kā līdz šim veiksmīgākā gan apmeklētības, gan restorānu un viesu atsauksmju ziņā, sasniedzot rekordu — 22 tūkstošus apmeklētāju. Tas apliecina, ka Rīgas gastronomijas tradīcija turpina attīstīties, un restorānu nedēļa arvien vairāk nostiprinās kā nozīmīgs notikums pilsētas kultūras dzīvē.

Šī gada restorānu nedēļa norisinājās no 27. oktobra līdz 9. novembrim, piedaloties vairāk nekā 60 Rīgas restorāniem, kuri dalījās ar savām atsauksmēm un sniedza informāciju par rezultātiem. Organizatori un iesaistītie restorāni uzsver, ka šī pasākuma piedāvājums izcēlies ar īpaši augstu kvalitāti gan šefpavāru radošuma, gan izpildījuma ziņā. Rīgas investīciju un tūrisma aģentūras direktors Fredis Bikovs norāda: “Izvēlētais restorānu atlases koncepts, kad piedāvājumu vērtēja īpaši izveidota žūrija, nodrošināja, ka pasākuma galvenais akcentu punkts — ēdiens — bija izcili augstā kvalitātē.”

Restorānu pārstāvji dalījās, ka šī nedēļa sniegusi gan iespēju piesaistīt jaunus viesus, gan saņemt atsauksmes, kas palīdz turpināt pilnveidot piedāvājumu. Piemēram, restorāna “LeDome” pārstāvji atzīmē: “Kopumā izdevās piesaistīt vēl vairāk cilvēku, kas apmeklē restorānu nedēļu, un sapratām, ka piedāvājuma līmenis kopumā ir cēlies.” Restorāna “Whitehouse” komandai izdevās uzsvērt vietējo produktu izmantošanu un radošu prezentāciju, savukārt restorāns “Flo” norāda: “Reklāmas kampaņa bija izcili organizēta, viesi rezervēja jau no pirmās dienas, un tas ļāva piesaistīt auditoriju, kas ne tikai seko rekomendācijām, bet arī reaģē uz mārketinga stimulu.”

Šoruden restorāni īpaši uzteikuši laicīgi uzsākto un mērķtiecīgo reklāmas kampaņu sociālajos tīklos, medijos un pilsētvidē. Publicitāte, tai skaitā īsi video stāsti ar Rīgas restorānu šefpavāriem un sadarbība ar sociālo mediju influenceriem, radīja plašu iesaisti un veicināja, ka apmeklētāji jau laikus plānoja savas vizītes un izvēlējās vairākus restorānus, kuros baudīt maltīti.

Pasākuma laikā izdevies piesaistīt plašāku auditoriju — ne tikai pastāvīgos gardēžus, bet arī pirmreizējos apmeklētājus, kuri iepazinuši jaunas garšas un, iespējams, kļūs par regulāriem viesiem. Īpaši izceļams ir ārvalstu viesu pieplūdums: pēc restorānu sniegtās informācijas 10–15% no visiem apmeklētājiem bija viesi no ārvalstīm, kas izmantoja iespēju iepazīt mūsdienu Latvijas virtuvi.

Rīgas restorānu nedēļa 2025. gadā apliecinājusi, ka pasākums ne tikai popularizē izcilu ēdienu un vietējos produktus, bet arī veido nozīmīgu platformu, kurā tiek veidotas jaunas attiecības starp viesiem, restorāniem un pilsētas kultūras piedāvājumu. Tas nostiprina Rīgas pozīcijas kā kulinārijas centru Baltijā un liecina par nozares stabilu attīstību, piesaistot gan vietējos, gan ārvalstu viesus.

Avots: riga.lv

“Grand Hotel Kempinski Riga” standarts Latvijā: kā apmācības un dati veido izcilu viesu pieredzi

Intervijā piedalās:

Ginta Šēnhofa
“Grand Hotel Kempinski Riga”
Apmācību un kvalitātes vadītāja

Kāda ir jūsu profesionālā pieredze viesnīcu nozarē?

Mani sauc Ginta Šēnhofa, un es esmu apmācību un kvalitātes vadītāja “Grand Hotel Kempinski Riga”. Viesmīlības nozarē darbojos jau teju 18 gadus. No tiem 12 gadus esmu strādājusi Londonā, lielākajās starptautiskajās viesnīcu ķēdēs – gan pieczvaigžņu, gan luksusa pieczvaigžņu viesnīcās. Tieši Londonā es ieguvu arī augstāko izglītību viesnīcu vadībā, kas man deva stabilu teorētisko pamatu, ko vēlāk varēju praktiski attīstīt ikdienas darbā.

Pēdējos sešus gadus esmu atgriezusies Rīgā, Latvijā, kur turpinu pilnveidot savas zināšanas un pieredzi, kā arī nodot tās tālāk komandai. Darbs starptautiskā vidē ir devis ļoti plašu redzējumu par viesmīlības standartiem, kvalitāti un apkalpošanas kultūru, ko šobrīd ar lielu atbildību un lepnumu īstenoju arī Latvijā.

Kāda ir jūsu amata — kvalitātes un apmācību vadītāja — galvenā nozīme viesnīcas attīstībā?

Mans galvenais uzdevums ir analizēt datus, kas ienāk no viesiem un iekšējiem procesiem. Mums ir dažādi datu mērīšanas rīki — viesu atsauksmes, vērtējumi, iekšējie auditi, kvalitātes pārbaudes. Es apkopoju un analizēju šo informāciju, lai saprastu, kas tieši konkrētajā brīdī viesnīcai vai kādam departamentam ir nepieciešams uzlabojumu vai attīstības ziņā.

Balstoties uz šo analīzi, es veidoju mērķtiecīgas apmācību programmas, kas nav vispārīgas, bet pielāgotas reālajām vajadzībām. Es strādāju ļoti ciešā sadarbībā ar visiem struktūrvienību vadītājiem — regulāri komunicējam, pārrunājam, kas komandai šobrīd pietrūkst, kādas prasmes nepieciešams stiprināt vai pilnveidot.
Visu šo informāciju sasummējot, mēs kopīgi plānojam, organizējam un īstenojam apmācības, kas palīdz ne tikai uzlabot viesu pieredzi, bet arī veicina darbinieku profesionālo izaugsmi un pārliecību par savu darbu.

Kādas iespējas jūsu viesnīcā tiek piedāvātas profesionālo prasmju attīstībai?

Mūsu viesnīcā tiek piedāvātas ļoti plašas un daudzveidīgas profesionālās attīstības iespējas, kas pielāgotas dažāda līmeņa darbiniekiem. Viss sākas jau ar jauno darbinieku ievadprogrammu — ikviens jaunais kolēģis piedalās divu dienu ievadtreniņā, kura laikā tiek apgūtas “Kempinski” pamatvērtības, standarti, apkalpošanas kultūra, kā arī viesnīcas vēsture. Tas ir ļoti svarīgs aspekts, jo “Kempinski” ir viens no vecākajiem luksusa viesnīcu zīmoliem pasaulē, un darbiniekiem ir būtiski izprast šo mantojumu un tradīcijas.

Turpinājumā darbiniekiem ir pieejamas dažādas digitālās apmācības, kas notiek tiešsaistes vidē un ir pieejamas ikvienam, kurš vēlas attīstīt savas prasmes.

Ļoti nozīmīga iespēja ir arī apmaiņas braucieni uz citām “Kempinski” viesnīcām, kur darbinieki var iegūt starptautisku pieredzi un redzēt, kā darbs tiek organizēts citās valstīs un kultūrās.

Vadības līmeņa darbiniekiem piedāvājam augsta līmeņa profesionālās attīstības apmācības, tostarp tiešsaistes programmu no Kornela universitātes “eCornell”, kur iespējams apgūt dažādus kursus un iegūt starptautiski atzītus sertifikātus.

Papildus tam es katru mēnesi veidoju detalizētu apmācību kalendāru, balstoties uz datu analīzi un aktuālajām viesnīcas vajadzībām. Tajā tiek precīzi noteikts, kādas apmācības, kuram departamentam un kādā laikā ir nepieciešamas, lai nodrošinātu nepārtrauktu kvalitātes uzlabošanu un profesionālo izaugsmi visā viesnīcā.


Eiropas Komisija turpina atbalstīt uzņēmumu attīstību un nozares modernizāciju visā Eiropā, nodrošinot finansējumu inovācijām, digitalizācijai un digitālo prasmju attīstībai. Jaunajā paziņojumā 2025. gada 9. oktobrī Komisija piedāvā vairākus projektu aicinājumus kopējā apjomā aptuveni 204 miljoni eiro, lai veicinātu rūpniecības un auto nozares digitalizāciju, kā arī publiskā un veselības sektora digitalizāciju. Šajā kontekstā Eiropas Komisija uzsver:

“Šie projektu aicinājumi nodrošinās būtisku atbalstu uzņēmumiem un nozares dalībniekiem, ļaujot tiem ieviest inovācijas, digitalizēt procesus un attīstīt digitālās prasmes. Tādejādi tiek veicināta ne tikai uzņēmumu konkurētspēja, bet arī visas nozares modernizācija un ilgtermiņa izaugsme Eiropas Savienībā.”

Avots: digital-strategy.ec.europa.eu


Kursa nosaukums: 6 būtiskas rīcības komandu vadītājiem

Pasniedzēja:

Laura Pļavniece,
FranklinCovey
Trenere un koučs

Šis risinājums nodrošina visu līmeņu vadītājus ar svarīgākajām prasmēm un rīkiem, lai kopā ar citiem cilvēkiem un ar viņu starpniecību paveiktu darbu. Risinājums ir ideāli piemērots vadītājiem, kuri par tādiem kļūst no speciālista lomas, kā arī pieredzējušiem vadītājiem, kuri meklē praktiskus, atbilstošus norādījumus, kā efektīvi vadīt un pārvaldīt savas komandas.
FranklinCovey ir ieguldījis ievērojamus līdzekļus pētījumos, lai labāk izprastu, kas organizācijām un uzņēmumiem ir nepieciešams no saviem vadītājiem šodien un nākotnē.

Mēs atklājām trīs kopīgas problēmas:

  • Jaunajiem līderiem ir jāapgūst vadības un citu vadīšanas pamati.
  • Topošajiem līderiem ir jāpaplašina savas zināšanas un cilvēku vadīšanas prasmes.
  • Ikviens līderis var gūt labumu no vadības pamatprasmju apguves.
    6 būtiskas rīcības iedos paātrinājumu katra vadītāja ietekmei, nodrošinot viņus ar prasmēm un rīkiem, kas nepieciešami katram vadītājam, kā arī izlīdzinās vadības prasmju līmeni visā organizācijā, lai visi līderi izmantotu vienotu pieeju citu vadīšanai un motivēšanai.

Dalībnieku materiāli:

  • dalībnieka rokasgrāmata
  • rīcības kārtis
  • e-pastu izsūtne ar papildu resursiem un atbalstu 12 nedēļu garumā

Apmācību formāts:

  • Tiešsaistē: interaktīvas treneru vadītas apmācības tiešsaist (3 x 3 stundu sesijas)
  • Klātienē: dinamiskas treneru vadītas apmācības klātienē (2 dienu treniņš).
  • Pēc pieprasījuma: saturs, kas pieejams jūsu darbiniekiem jebkurā vietā un jebkurā laikā.

Klātienes apmācību norises formāts uzņēmumiem

LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu “Tūrisma un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts”
Projekta nr. 4.2.4.1/1/24/A/004
Projekts tiek īstenots līdz 2029. gada 31. decembrim

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu: projekti@hotelpro.lv
Projekts balstīts uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas mērķiem:

  • Veicināt mūžizglītību
  • Nodrošināt elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas
  • Atbalstīt jaunu prasmju apguves nepieciešamību
  • Sekmēt profesionālo mobilitāti

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālo atbalstu.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.

INFORMĀCIJA PAR PROJEKTA DARBĪBU ĪSTENOŠANAS VIETAS PIEKĻŪSTAMĪBU:

Projekta ietvaros tiek nodrošinātas darbības projekta darbību īstenošanas vietas piekļūstamības nodrošināšanai cilvēkiem ar invaliditāti un funkcionāliem traucējumiem, vecākiem ar maziem bērniem un senioriem, t.sk.:

  • Nodarbinātām personām ar darba devēju (projekta gala labuma guvēju) starpniecību tiek nodrošināta piekļuve informācijai par apmācību norises vietu, tās piekļūstamību un aprīkojumu, t.sk. tiek nodrošināta pieslēgšanās mācību norisei attālināti.
  • Nodarbinātām personām ar darba devēju (projekta gala labuma guvēju) starpniecību tiek nodrošināta piekļuve informācijai par kvalifikācijas celšanas pasākumiem un iespējām uzņēmumos, t.sk. informācija pēc pieprasījuma tiek sniegta no Biedrības (projekta īstenotāja) puses, saziņai izmantojot norādīto projekta kontaktinformāciju.
  • Darba devēju (projekta gala labuma guvēji), piesakoties dalībai projektā tiek aicināti informēt par atbalsta darbību nepieciešamību piekļūstamības nodrošināšanai cilvēkiem ar invaliditāti un funkcionāliem traucējumiem, vecākiem ar maziem bērniem un senioriem.Projekts tiek īstenots ar Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) finansiālo atbalstu.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus.

Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.

Lejuplādēt PDF