Jaunumi no LVRA digitālo prasmju apmācību projekta, jūlijs 2025

Tehnoloģijas viesmīlības izglītībā: Opera Cloud ienāk “Turībā”
Lai sagatavotu studentus viesmīlības nozares izaicinājumiem mūsdienu tehnoloģiju laikmetā, no nākamā studiju gada Biznesa augstskola “Turība” studiju procesā integrēs vienu no pasaulē vadošajām viesnīcu vadības sistēmām —
Opera Cloud. Ar šo soli augstskola apliecina savu stratēģisko virzību uz izglītību, kas balstīta praksē, inovācijās un ciešā sasaistē ar nozares reālo darbības vidi.
Opera Cloud ir visā pasaulē plaši pielietota platforma, kas ļauj efektīvi pārvaldīt dažādus viesnīcu darbības aspektus — no rezervāciju veikšanas un viesu reģistrēšanas līdz rēķinu apstrādei un klientu datu pārvaldībai. Tā kā šī sistēma darbojas mākonī, tai iespējams piekļūt attālināti jebkurā laikā, izmantojot jebkuru ierīci ar interneta pieslēgumu. Iekļaujot Opera Cloud studiju saturā, studenti iegūst ne tikai tehniskas prasmes, bet arī dziļāku izpratni par to, kā digitālie risinājumi maina viesmīlības pakalpojumu sniegšanas ikdienu.
Turklāt “Turība” aktīvi strādā pie simulētas viesnīcas vides izveides, kurā studentiem tiek dota iespēja praktiski risināt tipiskas darba situācijas – no klientu apkalpošanas līdz konferenču organizēšanai. Šāda pieeja ievērojami stiprina spēju pielietot zināšanas praksē, kā arī attīsta problēmu risināšanas prasmes un spēju darboties komandā.
Šis solis ir nozīmīgs ne tikai studentiem, bet arī nozarei kopumā. Pieprasījums pēc profesionāļiem, kas pārzina digitālās platformas un spēj pielāgoties mainīgajiem darba apstākļiem, turpina pieaugt. Mūsdienu darba vide prasa gan stratēģisku domāšanu, gan spēju rīkoties operatīvi un efektīvi, izmantojot tehnoloģiskos risinājumus kā ikdienas darba instrumentu.
Avots: Travelnews.lv
SIA “Airo Catering Services Latvija”: ēdināšana, kas lido kopā ar aviāciju un tehnoloģijām
Intervijā piedalās:
Aleksejs Romanovs
SIA “Airo Catering Services Latvija”
Globālo klientu vadītājs
Kāda ir uzņēmuma SIA “Airo Catering Services Latvija” specializācija?
Angliski tulkojot, tas būtu “inflight catering”, tātad, latviskojot – ēdināšana lidojuma laikā. Tā ir ļoti specifiska nozare, jo vienlaikus tā ir gan aviācija, gan ēdināšana. Šeit nepietiek ar to, ka esi speciālists ēdināšanā vai speciālists aviācijas jomā – šis ir abu jomu krustpunkts.
Kā Jūsu uzņēmumā tiek ieviesti informācijas tehnoloģiju risinājumi ikdienas darbības atvieglošanai?
Mēs mēģinām automatizēt visu, ko ir iespējams automatizēt. Mēs strādājam ļoti mainīgā režīmā – lidmašīnas kavējas, ir pēdējās minūtes pieprasījumi, ir jāved atsevišķi, piemēram, tikai divas porcijas. Ja tas viss balstītos tikai uz Excel lietojumprogrammatūru, tad, visticamāk, būtu nepieciešami vēl desmit papildu cilvēki, lai šo procesu nodrošinātu.
Tāpēc mums ir iekšējās sistēmas, kuras mēs izmantojam – piemēram, lai ražošana redzētu reāllaika izmaiņas pasūtījumos. Pieļauju, ka bez šīm sistēmām mums būtu daudz vairāk posmu, kur varētu rasties kļūdas komunikācijā. Tas savukārt rada kļūdas, kas mūsu uzņēmumā un industrijā nav pieļaujamas.
Runājot par to, kas skar tieši vadību mūsu uzņēmumā, varu minēt vienu no instrumentiem, ko lietoju arī pats. Šī sistēma nodrošina iespēju redzēt pasaules mērogā, kur mēs atrodamies, kāda ir konkurence un citu svarīgu informāciju mūsu uzņēmumam. Tā ir mūsu iekšēji izveidota sistēma. Protams, arī šeit ir savi izaicinājumi, jo sistēma nekad nevar būt simtprocentīgi precīza – tu nekad nevari paļauties tikai uz to.
Taču tas, ko sākām darīt pirms 20–30 gadiem digitālo rīku kontekstā, pavisam noteikti šobrīd atmaksājas. Mēs ejam tālāk, pārdodam arī saviem konkurentiem un aviokompānijām, jo sākām digitalizēt un automatizēt laikā, kad tas vēl nebija aktuāli. Mēs vienkārši laicīgi sapratām, ka jāiet šajā virzienā un jāattīstās. Sākām ar pirmo versiju sistēmai, kuru, protams, nācās uzlabot. Veidojām nākamās versijas, tās pielāgojām, sadarbojāmies ar partneriem, un visa šī procesa laikā arī paši daudz mācījāmies. Beigu beigās – ieliktais darbs atmaksājās.
Vai esat digitalizējuši kādus no klientu apkalpošanas vai iekšējiem administratīvajiem procesiem?
Pasaule mainās, un arī mūsu nozare mainās tai līdzi. Mums nāk klāt arvien vairāk digitalizācijas. Iespēja izmantot digitālos rīkus tik stingri regulētā nozarē kā mūsu ir ļoti ierobežota, un tieši tāpēc daži risinājumi, ko mēs izmantojam, pastāv tikai mūsu nozarē – bieži tos izstrādājam paši. Attiecīgi arī paši apmācām savus darbiniekus šo rīku lietošanā.
Grupas ietvaros esam izveidojuši savu pielāgoto CRM sistēmu, jo nozare ir ļoti specifiska un plaši pieejamie, standartizētie CRM rīki mums neder. Protams, šo sistēmu izstrādājām kopā ar sadarbības partneri. Šis rīks man palīdz redzēt, kā mani kolēģi komunicē ar klientiem, kā citas grupas ražošanas komandas citur pasaulē komunicē ar klientiem – un tas būtiski atvieglo manu ikdienas darbu.
Ļoti svarīgi ir tas, lai ieviestā sistēma neprasa pārāk daudz laika informācijas ievadei. Jo, ja tas aizņem pārāk daudz laika, tad informācija netiek ievadīta – un bez datiem neviena CRM nestrādās.
“Nav digitālas nākotnes, nav patiesi digitālas sabiedrības bez atbilstošām digitālajām prasmēm,” pauda Henna Virkkunena, Eiropas Komisijas viceprezidente atbildīga par tehnoloģisko suverenitāti, drošību un demokrātiju. Henna Virkkunena uzsvēra, ka digitālās prasmes ir būtiskas Eiropas digitālās nākotnes nodrošināšanai. Viņas izteikums tika pausts 2025. gada 2. maijā noslēguma pasākumā “All Digital Weeks 2025”. Šajā pasākumā tika atzīmēta Eiropas Savienības apņemšanās veicināt digitālās prasmes visā sabiedrībā, lai nodrošinātu iekļaujošu un ilgtspējīgu digitālo nākotni.
Avots: https://all-digital.org/
Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem
“Kas jāzina lietotājam, uzsākot darbu ar ERP?”
PASNIEDZĒJA:
Ilze Čerevko
APMĀCĪBU KURSA SATURS:
- ERP ieviešana kā projekts uzņēmumā;
- Komandas sagatavošana pārmaiņām;
- ERP sistēmas izvēle;
- ERP sistēmas ieviešanas partnera izvēle;
- Ieviešanas procesa posmi;
- Kas notiek pēc sistēmas ieviešanas?
Digitālie pārdošanas risinājumi
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA
Piedāvā apmācību projektu
“Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta līdz 2026.gada 30.aprīlim
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv
Projekta investīcijas mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikā reģistrētus sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos komersantus ar digitālajām, robotizācijas un automatizācijas pamatprasmēm, digitālo pārveidi un digitālajām inovācijām, tai skaitā prasmēm, kas sekmētu eksporta veicināšanu, augsta līmeņa digitālās pārvaldības pamatprasmēm uzņēmumu vadības līmenī un prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos.
Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālu atbalstu.
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 134 000, t.sk. plānotais Atveseļošanas fonda atbalsts – EUR 567 000.
Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.