Jaunumi no LVRA digitālo prasmju apmācību projekta, aprīlis 2025

Ceļojuma plānošana mūsdienās sākas digitālajā vidē
Aģentūra “NOTRE” ir izstrādājusi digitālās viesmīlības komplektu – 3 soļu programmu, kas ir efektīvs klientu piesaistes rīks HoReCa un tūrisma nozares uzņēmumiem, ar mērķi palīdzēt tūrisma biznesam piesaistīt vairāk klientu un uzlabot viesmīlības pieredzi.
Visiem zināms, ka mūsdienu ceļojuma plānošana sākas digitālajā vidē – no meklējumiem Google līdz aizraujošiem video sociālajos tīkos. Lai veiksmīgi piesaistītu jaunus klientus un palielinātu rezervāciju skaitu, tūrisma un viesmīlības nozares uzņēmumiem ir jāizmanto efektīvākie mārketinga rīki.
Tostarp nesen notikušajā izstādē “Balttour 2025” norisinājās praktisks seminārs, kurā digitālā mārketinga aģentūra “NOTRE”, kas specializējas efektīvu reklāmas kampaņu izstrādē, UX optimizācijā un augstas kvalitātes video satura radīšanā, dalījās ar zināšanām par Google reklāmu, UX jeb lietotāja pieredzi un video satura nozīmi tūrisma biznesa attīstībā. Šīs ir zināšanas, kuras šobrīd ir ļoti aktuālas uzņēmējiem, neatkarīgi no tā, vai tiek vadīta viesnīca, ceļojumu aģentūra vai cits ar tūrismu saistīts bizness. Jaunu digitālo prasmju apgūšana sniedz praktiskas zināšanas, kā sasniegt lielāku auditoriju un palielinātu klientu skaitu viesmīlības nozarē.
Avots: balttour.lv
Liels potenciāls klientu menedžmenta sistēmu digitalizācijā viesmīlības nozarē
Intervijā piedalās:
Guna Kalniņa
SIA “TRIVIUMS apmācība”
Personāla vadības eksperte, koučs, trenere
Lumina Learning praktiķe
Kāda ir Jūsu pieredze un specializācija viesmīlības nozarē?
Personālvadībā esmu 20 gadus, sāku ar personāla lietvedību, personāla atlasi, esmu bijusi arī biznesa partneris personālvadībā. Pēdējos 5-6 gadus esmu papildinājusi savas zināšanas un paplašinājusi darbības lauku, nodarbojos arī ar koučingu. Apmācības ir tas jaunākais lauks, kurā esmu ienākusi pēdējā gada-pusotra laikā.
No maniem 20 pieredzes gadiem, strādājot HR (human resources – angļu val.), pusi no tiem esmu pavadījusi aviācijā, man ļoti tuva ir viesmīlības sfēra. Strādājot stjuartu, pilotu atlasē, strādājot ar vadītājiem un izstrādājot servisa programmas, sapratu, kāpēc man šī joma ir tuva.
Kā Jūsu specializācija Lumina Learning metodē var veicināt uzņēmējdarbības rezultātus?
Nodarbojos arī ar psihometrisko novērtēšanu, izmantojot Lumina Learning instrumentus, kas ietver vairākas specializācijas kompetenču novērtēšanā gan komandām, gan individuāli. Lumina Learning ir 2013. gadā Lielbritānijā radīts instruments, kas balstās uz Junga teorijām (domāts – Karls Gustavs Jungs). Ideja ir tāda, ka mēs visi esam dažādi un, izmantojot Lumina Learning mērījumu, varam redzēt, kuras uzvedības īpašības mūsos ir dominējošas, kuras – mazāk, kuras esam attīstījuši, lai būtu veiksmīgi darbā, kāds ir mūsu dabas dotais potenciāls. Manuprāt, ir ļoti interesanti, ko šis instruments var parādīt, kuras ir tās mūsu spēcīgās īpašības komforta apstākļos un kā tās izmainās, kad esam ārpus komforta zonas.
Lumina Learning instruments ir tas, ko es integrēju mācībās un dažādās novērtēšanās par apzinātību, lai mēs kļūtu apzinātāki savās uzvedībās, tādējādi arī produktīvāki darbā, attiecībās ar kolēģiem, vadītājiem, arī ģimenē.
Šogad ir arī aizsācies jauns process, kas koncentrējas tieši uz pārdošanas kompetenču un potenciāla izvērtēšanu. Lumina Learning ir seši produkti, ieskaitot individuālu izvērtēšanu un kompetenču izvērtēšanu. Viens no instrumentiem, kuru šobrīd apgūstu un ko arīdzan varēšu piedāvāt saviem klientiem, ir Lumina Sales, kas izvērtē pārdošanas potenciālu, kuri cikli ir dabiski, kāda ir uzvedība katrā novērtēšanas ciklā. Tas ir lielisks instruments pārdevējiem, lai izprastu, kā sevi apzināties, kurā ciklā viņi ir veiksmīgāki, kas padodas dabiski un kas – nē. Arī pārdošanas komandu vadītājiem tas ir lielisks veids, kā saprast, uz kādām mācībām sūtīt savus darbiniekus, ko attīstīt.
Kāpēc strādājošajiem ir svarīgi pastāvīgi mācīties?
Pastāvīga mācīšanās ir kā ‘perpetuum mobile’ (latīn. – tāds, kas mūžīgi kustas), tas ir mūžīgais dzinējs! Ir dažādas teorijas, kāpēc ir jāmācās. Ja cilvēki mācās, viņi kļūst motivētāki, pašapzinīgāki, vairāk spēj kontrolēt sevi, savu darbu, rezultātu, kas attiecīgi noved pie tā, ka darbs ir produktīvāks, ir augstāka apmierinātība un motivācija. Darba devējam tas ir ļoti svarīgi, jo ar motivētiem darbiniekiem viņš sasniedz labākus darba rezultātus, kas tirgū esošās konkurences apstākļos ir svarīgi.
Kādas kompetences ir svarīgākās vadības līmenī?
Pagājušā gada Deloitte pētījums vēsta, ka 90% vadītāju ir jāattīsta ‘soft skills’ (angļu val. – personiskās īpašības, kas ļauj efektīvi mijiedarboties ar citiem), kas galu galā ir ‘power skills’ (angļu val. – spēcīgās prasmes), jo tieši tās ir konkurences virzītājspēks, kas vadītājiem ļauj kļūt labākiem, efektīvākiem un attiecīgi labāk vadīt savu komandu.
Aptaujājot attīstības un apmācību ekspertus pasaulē, tika izveidots prasmju tops, kas vadītājam jāapgūst. Vairāk kā 1/3 šo ekspertu norādīja, ka tās ir tās pašas līderības prasmes, pārmaiņu vadība, komunikācija, arī spēja ieklausīties. Ja runājam par mākslīgo intelektu, kas ir šī brīža karstais kartupelis, tad arī, apgūstot to, kritiskā domāšana, empātija ir ļoti svarīgas. Tās ir visa pamatā, lai vadītājs būtu efektīvs un prasmīgs.
Kādas aktuālākās informācijas tehnoloģijas tiek ieviestas un izmantotas?
Organizācijas ir dažādos attīstības līmeņos, kā mēs zinām. Ir tādi, kas pāriet no Excel uz sistēmām, tāpat personālvadībā vai projektu vadībā tiek ieviestas sistēmas. Ir tādi, kas ievieš jauna līmeņa sistēmas, kad no vienas sistēmas atsakās, tās vietā ieviešot jaunāku, progresīvāku. Arī mākslīgais intelekts tiek ieviests dažādās jomās, arī personālvadībā, piemēram, personāla atlasē. Latvijas tirgū šobrīd ienāk organizācijas, kas piedāvā mākslīgo intelektu tieši interviju vadīšanā.
Uz kādām kompetencēm nākotnē tiks likts akcents?
Šeit jāpiemin dažādas paaudzes, kuras mācās. Ir paaudzes, kuru zināšanas mēs papildināsim ar jaunajām tendencēm, ar jau pieminēto mākslīgo intelektu. Savukārt, ja runājam par jauno paaudzi, kas ienāk tirgū, pastāv tendence, ka viņiem ir jāmāca komunikācijas prasmes, sapratne par darba ētiku. Tas ir tas, kas uzņēmumiem aizņems laiku, koncentrējoties uz šo paaudzi un vēloties viņus noturēt uzņēmumā ilgāk.
Pasaules Ekonomikas foruma ziņojums par nākotnes profesijām (Future of Jobs Report 2025) vēsta par svarīgākajām prasmēm darba tirgū, izceļot to, ka analītiskā domāšana joprojām ir galvenā darba ņēmēju prasme, kam seko noturība, elastība un veiklība, kā arī līderība un sociālā ietekme, uzsverot pielāgošanās un sadarbības spēju izšķirošo nozīmi līdzās kognitīvajām prasmēm, ko papildina radošā domāšana, motivācija un pašapziņa.
Ziņojumā teikts: “10 galvenās pamatprasmes papildina tehnoloģiskā pratība, empātija un aktīvā klausīšanās, zinātkāre un mūžizglītība, talantu vadība, orientācija uz servisu un klientu apkalpošana. Tas parāda, ka darbiniekiem ir jālīdzsvaro profesionālās iemaņas (hard skills) un vispārīgās prasmes (soft skills), lai gūtu panākumus mūsdienu darba vidē.”
Avots: https://reports.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_Report_2025.pdf
Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem
“Mākslīgā intelekta rīku lietošana efektīvākam biznesam”
PASNIEDZĒJS:
Maksims Sičs
APMĀCĪBU KURSA SATURS:
- Lielie valodu modeļi (LLM) un čatboti;
- Pareiza uzdevumu formulēšana (Prompt Engineering);
- MI automatizācija un integrācija, API koncepta izpratne;
- MI ētika (t.s. datu drošības jautājumi, galvenās ētikas problēmas);
- 14 MI rīki produktivitātes uzlabojumiem.
Digitālo risinājumu ieviešana un pārvaldība
LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA
Piedāvā apmācību projektu
“Tūrisma un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/004
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta līdz 2026.gada 30.aprīlim
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv
Projekta investīcijas mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikā reģistrētus sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos komersantus ar digitālajām, robotizācijas un automatizācijas pamatprasmēm, digitālo pārveidi un digitālajām inovācijām, tai skaitā prasmēm, kas sekmētu eksporta veicināšanu, augsta līmeņa digitālās pārvaldības pamatprasmēm uzņēmumu vadības līmenī un prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos.
Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālu atbalstu.
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 134 000, t.sk. plānotais Atveseļošanas fonda atbalsts – EUR 567 000.
Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.