РЕСТОРАНЫ В ЛАТВИИ

ГОСТИНИЦЫ В ЛАТВИИ

1.2.2.1/16/A/010 Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts

Aprites ekonomika paver jaunas iespējas ceļā uz ilgtspējīgas attīstības domāšanu, kur vērts laicīgi apsvērt attiecīgās apmācības

eco vide

Arvien biežāk sabiedrībā tiek runāts par ilgtspējīgas attīstības domāšanu, vairums uzņēmumu to arī ir sākuši realizēt. Ilgtspējīga attīstība bieži vien tiek apzīmēta kā vides ietekmes, sociālās labklājības un pārvaldības principu ievērošana jeb ESG (Environment, Social, Governance). Viens no resursu patēriņa samazināšanas rīkiem ir, tā sauktā, aprites ekonomika, kas vienlaikus arī paver jaunas iespējas.

Aprites ekonomika ir viens no pamatprincipiem, kas varētu atbalstīt Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) izvirzīto ilgtspējas mērķu (Sustainable Development Goals) sasniegšanu, lai pietuvotos klimata neitralitātes mērķiem līdz 2050. gadam. Lai notiktu pāreja uz aprites ekonomiku, nepieciešams resursu lietošanas samazinājums, produktu dzīvescikla pagarinājums, atkārtota un dalīta lietošana, pārstrāde.

Varētu iedalīt vairākus aprites ekonomikas realizēšanas modeļus - ilglietojuma preču ražošana, preces nodošana lietošanā, piedāvājot nomas vai dalītās lietošanas pakalpojumu, atkārtota izejmateriālu izmantošana un preces savākšana un atkārtota pārdošana. Aprites ekonomikas biznesa modeļi nosaka to, kā organizācija veido, izplata un gūst labumu no preču un pakalpojumu pārdošanas, vienlaikus minimizējot savu ietekmi uz vidi.

Šāda pieeja uzskatāmi parāda, ka ilgtspējīgas un aprites ekonomikas principi ir jābalsta uz uzņēmuma vērtībām, spēju radīt inovatīvu risinājumu, kas uzrunās klientus un būs videi draudzīgs, kā arī uz prasmi veiksmīgi pozicionēt savu produktu, tajā skaitā izglītojot plašāku sabiedrību par ilgtspējas nozīmi savā biznesā. Būs jāapsver apjomīgu uzņēmuma darbinieku domāšanas un darba paradumu maiņu, kas iekļaus vairākkārtīgas dažāda līmeņa apmācības.

Avots: www.orients.lv

Подробнее...

Can automation be the answer to staff shortage?

With the COVID crisis, some trends have become rooted in our habits, and new needs have emerged, including in the hospitality business. Among them: the surge in demand for automation. Initiated to reduce the risk of contagion  between humans, the digitalisation of some services such as online check-in/out – to name one – enabled travellers to feel safe and to keep traveling, while it has also empowered hoteliers, allowing them to maintain a certain level of business during the crisis, but also reallocate their human resources to higher value-added tasks.

Now with the labour shortage the hospitality industry is currently facing, and the inherent increase in salaries to attract & retain employees: could automation be an effective answer?

D-EDGE Hospitality Solutions shares some thoughts on how automation
can help facing staff shortage on their blog here

 

1.2.2.1/16/A/010 Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts

Eiropa – jauna pasaule investīcijām un talantiem!

Eiropa jauna pasaule investīcijām un talantiem

Aģentūra “Live Riga” sadarbībā ar pērnā gada aprīlī dibināto Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūru, kas aptver investīciju, tūrisma un Rīgas starptautiskā pozicionējuma jomas, galveno uzsvaru liekot uz uzņēmējdarbības uzlabošanu, biznesa vides klimatu un ārvalstu tiešo investīciju piesaisti, kā vienu no būtiskākajiem 2022.gada plāniem, izvirzījusi izveidot un ieviest jaunus specializētus atbalsta mehānismus globālajiem biznesa pakalpojumiem, atbalstot labi apmaksātu darba vietu radīšanu.

Aģentūra “Live Riga” sadarbībā ar pērnā gada aprīlī dibināto Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūru, kas aptver investīciju, tūrisma un Rīgas starptautiskā pozicionējuma jomas, galveno uzsvaru liekot uz uzņēmējdarbības uzlabošanu, biznesa vides klimatu un ārvalstu tiešo investīciju piesaisti, kā vienu no būtiskākajiem 2022.gada plāniem, izvirzījusi izveidot un ieviest jaunus specializētus atbalsta mehānismus globālajiem biznesa pakalpojumiem, atbalstot labi apmaksātu darba vietu radīšanu.

Nesen aizsācies unikāls projekts - “Choose Europe”, kurā apvienojušās 14 Eiropas pilsētu un reģionu investīciju piesaistes aģentūras. Tā misija ir pozicionēt Eiropu kā ideālu vietu starptautiskiem uzņēmumiem ilgtspējīgai izaugsmei un konkurētspējas uzlabošanai. Projektā piedalās Rīgas, Amsterdamas, Bavārijas, Katalonijas, Berlīnes, Kopenhāgenas, Frankfurtes, Helsinku, Lionas, Parīzes,  Stokholmas, Vīnes, Varšavas un Cīrihes metropoles un reģioni. Rīgas investīciju un tūrisma aģentūras direktors Fredis Bikovs norāda: “Projekta mērķis ir uzsvērt kopīgās vērtības un stiprināt Eiropas ekonomiku. Sadarbības pamatā ir kopīgas Eiropas vērtības: uz cilvēku vērsts modelis, kas veicina stabilitāti, ilgtspējību un labklājību. Tā ir pirmā reize, kad ārvalstu tiešo investīciju (ĀTI) jomā konkurenti apvieno spēkus kopēja labuma vārdā. Esam gandarīti, jo Rīga ir vienīgā pilsēta no Baltijas reģiona, kas uzaicināta piedalīties šajā projektā.”

Amsterdam International Business – viena no šī tīkla dibināšanas institūcijām - direktors Peters de Kruiks uzsver, ka, ievērojot kopīgās Eiropas vērtības un neapdraudot sociālo un vides ilgtspējību, ir noteikts uzdevums piesaistīt pilsētām atbildīgas investīcijas ar pievienoto vērtību, lai veicinātu inovācijas un darba vietu radīšanu.

Avots: www.liveriga.com

Подробнее...

 

1.2.2.1/16/A/010 Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts

Jauni loģistikas kanāli viedai attīstībai ēdināšanas jomā

Jauni loģistikas kanāli viedai attīstībai ēdināšanas jomā

 

Šā gada oktobrī tapis zināms, ka Baltijas lielākā izklaides un restorānu grupa “Apollo Group”, kurā ietilpst tādi populāri ēdināšanas tīkli kā pašmāju “Lido”, restorānu tīkls "KFC", restorāni "Vapiano" un “O’Learys", un "CHI", kā stratēģisko piegādes partneri izvēlējusies “Bolt Food”, tādējādi centralizējot savu restorānu zīmolu piegādes pakalpojumus un uzstādot jaunu piegādes kvalitātes latiņu. Šā gada oktobrī tapis zināms, ka Baltijas lielākā izklaides un restorānu grupa “Apollo Group”, kurā ietilpst tādi populāri ēdināšanas tīkli kā pašmāju “Lido”, restorānu tīkls "KFC", restorāni "Vapiano" un “O’Learys", un "CHI", kā stratēģisko piegādes partneri izvēlējusies “Bolt Food”, tādējādi centralizējot savu restorānu zīmolu piegādes pakalpojumus un uzstādot jaunu piegādes kvalitātes latiņu.

Mauri Dorbeks, “Apollo Group” valdes loceklis teic: “”Apollo Group” ēdināšanas uzņēmumi koncentrējas uz augstas kvalitātes ēdiena un labākās klientu pieredzes nodrošināšanu. Arī piegādes gadījumā, mēs vēlamies sniegt klientu vēlmēm atbilstošu kvalitāti, saprātīgu cenu un pieredzi, kas ir līdzvērtīga restorāna apmeklējumam, tāpēc piegādes nodrošinātāja izvēlei ir izšķiroša nozīme.

”“Bolt”, Eiropas vadošā transporta platforma, virzās uz mērķi padarīt mobilitāti pilsētā pieejamāku, drošāku un ilgtspējīgāku. Uzņēmums piedāvā dažādus mobilitātes pakalpojumus, tostarp kopbraukšanu, koplietošanas automašīnas un skrejriteņus, kā arī ēdiena un pārtikas preču piegādi 100 miljoniem klientu 45 valstīs. “Bolt” gādā par visiem tehniskajiem lietotnes risinājumiem un piegādes tehnoloģijām, lai restorāni varētu koncentrēties uz gardu maltīšu nodrošināšanu.

Avots: www.travelnews.lv

Подробнее...

Latvianlv-LVRussianEnglish (UK)

GMO

LVRA Interreg baner